Den här utbildningen handlar om hur du med varumärkesbygge och marknadsföring sätter din plats och fastighet på kartan. Vi går igenom grundläggande teorier och praktiska metoder för property- och place branding. Du får även kunskaper om medieval och varför sociala medier lämpar sig väl för marknadsföring av stadsdelar och fastigheter. Utbildningen syftar till att du ska få kunskaper och färdigheter för att göra stadsdelar och fastigheter mer attraktiva och därmed öka i värde.
Hur kan vi navigera rätt i en djungel av medieval och kommunikationstrender med en så komplex produkt som en stadsdel och en fastighet? Hur driver man processen och får till ett bra samarbete när man gemensamt marknadsför en ny stadsdel tillsammans med andra aktörer (och kommunen). Denna heldagsutbildning introducerar dig till platsvarumärkens unika förutsättningar och gör dig till en bättre köpare av kommunikationstjänster. Teori varvas med gemensamma diskussioner och praktiska övningar.
UTBILDNINGEN GÅR IGENOM:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Alla som arbetar med eller berörs av marknad- och kommunikationsfrågor kring property branding och place branding, till exempel till dig som är:
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Att du som deltagare ska:
09.00 Välkomnande och introduktion
Presentationsrunda och incheckning
09.15 Vad är ett platsvarumärke?
10.15 Kaffe
10.30 Namnval, avsändare och samverkan
12.00 Lunch
13.00 Grunderna i property branding och place branding
15.00 Kaffe
15.15 Property branding och place branding i praktiken
16.15- 16.30 Sammanfattning / Tid för frågor / Avslut