Få hela storyn
Starta din prenumeration
Den här utbildningen handlar om hur du arbetar strategiskt, taktiskt och praktiskt med kommunikation i bygg- och fastighetsbranschen. Vi går igenom specifika utmaningar för branschen, olika kanaler och hur du kommunicerar med dina målgrupper – oavsett om de är bostadsköpare, kommuner, hyrestagare eller medarbetare. Du får lära dig hur du hittar rätt begrepp och tonalitet, skapar engagerande innehåll och hur du kommunicerar hållbarhet trovärdigt.
DU FÅR LÄRA DIG:
UTBILDNINGEN RIKTAR SIG TILL:
Till dig som jobbar med att skapa kommunikation för bygg- och fastighetsbranschen, till exempel inom kommunikation, marknad, kund och försäljning.
MÅL MED UTBILDNINGEN:
Målet med utbildningen är att ge en ökad förståelse för hur du kan arbeta strategiskt, taktiskt och praktiskt för att kommunicera med dina målgrupper i bygg- och fastighetsbranschen. Du får med dig inspirerande exempel och konkreta verktyg för hur du når och pratar med dina kunder och intressenter.
09.00 Välkommen och kort intro
09.30 Dina målgrupper och hur kan du anpassa kommunikationen
10.00 Att prata med branschen på branschens språk
10.30 Kaffe
10.45 Workshopövning i att formulera kommunikationsbudskap
11.30 Kanaler att ha koll på
Vi tittar på branschens viktigaste kanaler och hur du kan jobba för att synas i dessa. Till exempel social och traditionell media, mässor, markanvisningsansökningar, anbud och kundmöten.
12.00 Lunch
13.00 Så skapar du bra innehåll
15.00 Kaffe
15.15 Hållbarhetskommunikation för bygg- och fastighetsbranschen
16.30-17.00 Sammanfattning/tid för frågor/avslut