Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Hållbarhet

Vinnare av Kundkristallen

Publicerad: 7 Februari 2014, 09:00

Wallenstam, Diligentia och Stångåstaden var några av vinnarna när priset Kundkristallen delades ut under torsdagen.


Ämnen i artikeln:

AktivBo

Kundkristallvinnarna utsågs bland de stora och medelstora företag som under 2013 genomfört kundundersökningar tillsammans med AktivBo. Vinnare är de företag som av sina hyresgäster utsetts till Sveriges bästa hyresvärdar. Företagen som ingick i mätningen förvaltar totalt över 350 000 lägenheter och cirka 2 miljoner kvadratmeter lokalyta.

Priserna delas ut till de företag som gjort största förbättringen av sin service under 2013 jämfört med den förra mätningen, samt till företagen med bästa totalresultat i kategorierna Service, Produkt och Profil.

– Vår förhoppning är att kvaliteten i fastighetsförvaltning kan höjas ytterligare om framstående prestationer uppmärksammas på detta sätt. Genom jämförelser skapas en stor drivkraft som gör att man hela tiden vill bli bättre. Och prioriterar man förvaltningen och jobbar aktivt med att höja sin service, blir alla vinnare, säger Jon Svensson, vd på AktivBo.

Vinnare Kundkristallen | Benchmark Event 2014

Högsta Serviceindex 2013:

AB Tranåsbostäder (˂500 lägenheter)

Fastighets AB Drömstan (500 – 2999 lägenheter)

Fastighets AB L E Lundberg (3000 – 8999 lägenheter)

AB Stångåstaden och Bostads AB Mimer (delat förstapris) (9000+ lägenheter)
Största lyft Serviceindex 2013:

Stiftelsen Arbetarebostadsfonden (500 – 2999 lägenheter)

Diligentia AB (3000 – 8999 lägenheter)

Wallenstam AB (9000+ lägenheter)

Högsta Produktindex 2013:
ByggVesta AB / Grön Bostad

Högsta Profil 2013:
Ludvigssons Fastigheter AB

Största lyft Serviceindex lokaler 2013:
Strängnäs Fastighets AB

Högsta Serviceindex lokaler 2013:
Henry Ståhl Fastigheter AB

Hederskristallen:
AB Svenska Bostäder

Motivering: ”Bolaget har under många år arbetat målmedvetet och systematiskt med hyresgästundersökningar. Kundernas önskemål och synpunkter är alltid prioriterade oavsett om det gäller bostäder eller lokaler och det kunddrivna arbetssättet är förankrat i hela organisationen. Man har också varit tidigt ute med att mäta och fråga hyresgästerna även när det gäller nyproduktion och ombyggnad av bostäder. Kort sammanfattat – ett föredöme i branschen”.

Redaktionen

Källa: Pressmeddelande AktivBo

Ämnen i artikeln:

AktivBo

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.