torsdag1 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Hållbarhet

Avy-Tmpl tar in AI-chat i sin boendeplattform

Publicerad: 11 maj 2023, 08:57

Avy-Tmpl integrerar en ny AI-tjänst för ärendehantering i sin boendeplattform som når boende i över 300 000 hushåll.

Svenska proptechbolaget Avy-Tmpl, med över 50 bostadsbolag i kundstocken, hakar på AI-trenden. Bolaget uppger i ett pressmeddelande att man tar in chatbot i sin plattform för att stödja bovärdar och fastighetsförvaltare.

Ämnen i artikeln:

Svepet

Philip Wallin

philip.wallin@bbm.bonnier.se


Chat GTP har varit en av vårens snackisar. Nu lanserar Avy-Tmpl en ny tjänst som kombinerar bolagsspecifik data med AI – enligt bolaget ska den självlärande chattjänsten möjliggör en mer automatiserad ärendeprocess.

Initialt släpps en chatbot som, med hjälp av data från den egna boendeplattformen, internet, bopärmar och input från bolagsspecifika fastighetssystem, ska kunna identifiera mönster utifrån insamlad data, uppger Avy-Tmpl.

Genom maskininlärning ska boten föreslå automatiserade svar på 25 procent av inkommande ärenden, menar man.

Läs mer: Fruktade AI-vurmen den nya oljan: "De får realtidsdata på sin investering"

Användarupplevelsen för de boende ska enligt bolaget förbättras och de ska snabbt kunna få svar på enklare ärenden direkt i appen.

I nästa steg lanseras en videochat där hyresgäster får hjälp av experter vid ärenden som kräver mänsklig interaktion, uppgar man.

Enligt proptechbolaget är det här ett initiativ som efterfrågas av flera befintliga kunder och välkomnas av samarbetspartners. Först ut är Studentbostäder i Norden och Hogia.

Dela artikeln:

Fastighetsnytt nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev