Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Digitalisering

Navet startar affärsområde inom AI

Publicerad: 5 Juni 2019, 05:00

Medarbetare på Navet Analytics.

Industrifakta, dotterbolag till rådgivningsbolaget Navet, byter namn till Navet Analytics och lanserar en analysplattform med AI och Digital Etnografi. Området blir bolagets fjärde affärsområde.


Syftet med satsningen är att ta fram konjunkturrapporter och omvärldsanalyser genom AI, Big Data och digital etnografi – en metod som studerar sociala och kulturella sammanhang i digitaliserade medier. Bolaget kommer bland annat att samarbeta med AI-bolaget Quilt.ai.

– Vi får unik data och insikt om samhällstrender, konsumentbeteenden och värderingar på basis av all digital kommunikation som sker i form av text, bild och film, säger Alexander Alvén, Partner och vd för det nya affärsområdet.

Redaktionen

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.