Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Arkitektur

Ettelva startar två nya affärsområden

Publicerad: 21 November 2016, 09:45

Ettelva Arkitekter utvidgar sin verksamhet med Automotive – fastighetsutveckling i bilbranschen samt startar nytt affärsområde för utveckling och förvaltning av kulturhistoriska miljöer.


Ämnen i artikeln:

Ettelva arkitekter

Ettelva Arkitekter utvidgar sin verksamhet med Automotive – fastighetsutveckling i bilbranschen samt startar nytt affärsområde för utveckling och förvaltning av kulturhistoriska miljöer.

Med affärsområdet Ettelva Automotive är målsättningen är att kunna erbjuda bilbranchen bättre service med enklare kontaktvägar, större erfarenhetsbank och snabbare leveranstider. Bolaget kommer också att satsa på mer avancerad hantering av Corporate Identity-standarder och effektivisering av samordning med verkstadsentreprenader i byggskedet.

Magnus Troedsson, arkitekt och partner, kommer att ansvara för utvecklingen av det nya affärsområdet. Han är utbildad vid BMW Brand and Customer Institute i München och vid JLR Training Centre i Birmingham.

– Varumärkesbyggande arkitektur är avgörande för att stärka våra kunders position i branschen, säger Magnus Troedsson.

Affärsområdet ”Kulturarv” lanseras för att bemöta behovet av samordnad kompetens. Ansvarig för affärsområdet blir Lars Gezelius.

– Många av de högklassiga, gamla byggnaderna är på grund av okunskap hotade och vi vill med vår kunskap bidra till en korrekt förvaltning och utveckling. Kulturarvet är en ändlig resurs, och jag vill påvisa konstnärliga kvaliteter som är värda att bevara, säger Lars Gezelius.

Redaktionen

Ämnen i artikeln:

Ettelva arkitekter

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.