Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Till alla jobb

Senior controller

AMF Fastigheter, Stockholm

Ansök nu

Vi söker en senior controller med erfarenhet från fastighetsbranschen

Är du driven, engagerad och intresserad av fastighetsekonomi? Kan du kombinera en analytisk förmåga med att samtidigt se till helheten? Har du kvalitet som din främsta ledstjärna och är du inte rädd för att ifrågasätta? Då vill vi gärna höra mer om dig!

På AMF Fastigheter jobbar vi med mer än bara fastigheter. Vår vision är att skapa stadsrum där människor vill vara. Det innebär att vi har mycket mer än våra fastigheter för ögonen, vi ser även till helheten och skapar hela kvarter som lyfter staden. Vi ser oss ständigt om efter nya möjligheter att utveckla både staden, samarbeten med andra och oss själva. Genom att jobba med oss får du chansen att vara med om spännande stadsutvecklingsprojekt som påverkar oss alla som bor, jobbar, handlar och lever i staden.

I rollen som senior controller är du en viktig del i att driva arbetet inom controllergruppen där dina uppgifter bland annat kommer att vara arbete med uppföljning och kvalitetskontroll av budget och prognoser samt utfallet för en del av vårt fastighetsbestånd. Du har en helhetssyn och praktiska färdigheter inom fastighetsekonomi med en god grund i underliggande redovisning.

Du tillhör ekonomiavdelningen och rapporterar till ekonomichefen. Du arbetar i nära samarbete med dina 13 kollegor på avdelningen och har en tät kontakt med vår förvaltning.

Dina arbetsuppgifter

  • Som controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Ansvara för uppföljning, analys och styrning av utfallet på såväl fastighetsnivå som delar av beståndet

  • Delaktig i och drivande i arbetet med upprättande av budget och prognoser

  • Simulering av intäkter

  • Granskning och uppföljning av investeringar och pågående projekt

  • Bevaka och följa upp avseende lönsamhet och fastställda affärsplaner

  • Ansvara för delar av uppföljning och rapportering av ekonomiska mål

  • Delta i utvecklingsarbeten gällande företagets ekonomiska rutiner och processer

  • Vara ett stöd och bollplank till förvaltningen utifrån ett ekonomiskt perspektiv

  • Delaktig i arbetet med fastighetstaxering om kompetens föreligger

  • Viss systemförvaltning och systemunderhåll

  • Ad-hoc utredningar

Personliga egenskaper och erfarenheter
Miljön hos oss präglas av dynamik, innovation och viljan av att driva saker framåt. Vi hoppas att du har samma drivkraft som vi har och att du är bra på att hitta lösningar som skapar resultat både i stort som smått. Med din erfarenhet och analytiska förmåga ser du nya möjligheter och vågar ifrågasätta, dels för att du har förståelse för den underliggande redovisningen dels för att du har ett stort intresse av fastighetsekonomi.
Du får gärna vara en god lyssnare, för vår övertygelse är att vi blir bättre om vi förstår våra kunders och varandras behov. Den egenskapen, tillsammans med samarbetsförmåga sätter vi stor vikt vid då du har många kontaktytor, både interna och externa, i vardagen. En viktig egenskap är ett proaktivt angreppssätt där en god analytisk förmåga blir en nyckel till framgång i kombination med en förståelse för helheten.

I övrigt ser vi gärna att du har:

  • Högskoleutbildning inom fastighetsekonomi eller på annat sätt har erhållit motsvarande kompetens.

  • Sju till tio års relevant erfarenhet från fastighetsbranschen

  • Erfarenhet och kompetens inom analys, uppföljning och rapportering samt god förståelse för redovisning och fastighetsvärdering.

  • Erfarenhet från arbete med fastighetsredovisning-ser vi som meriterande.

Det här erbjuder vi
Väljer du att jobba med oss så kommer vi göra allt för att du ska trivas. Förutom roliga och utmanande arbetsuppgifter så erbjuder vi bland annat:

  • Spännande projekt. Vi skapar stadsrum där människor vill vara - det innebär att du får vara med och utveckla och förvalta projekt i samarbete med Stockholm stad, våra hyresgäster, leverantörer och samarbetspartners.

  • Ett coachande ledarskap. Vi tror på ett självledarskap där alla medarbetare får ansvara för sin egen utveckling med hjälp av coachande chefer och ömsesidig tillit.

  • Möjligheter att testa och lära nytt. Hos oss utvecklas du i takt med företagets förändrade utmaningar och behov. Det innebär att du har alla möjligheter att testa nytt eller lära dig nya saker.

  • Flexibel arbetsplats. Ja, vi tror att arbetsplatsen inte alls behöver vara knuten till kontoret. Det kan vara på ett café, ute hos kund eller i en hotellobby. Givetvis är dina arbetsverktyg anpassade utifrån det.

  • Schysst kontor. Vi sitter mitt i city, på Regeringsgatan. Hela kontoret präglas av att vi utgår från varje individs behov och kompetens. De flesta av oss träffas dagligen på kontoret. Vi gör det för att vi gillar miljön och tycker om att umgås med varandra.

  • Härliga kollegor. Vi tycker det är kul på jobbet och vi tror att det märks i våra dagliga kontakter.

Läs mer om hur det är att jobba med oss på amffastigheter.se/om-oss/jobba-med-oss

Hur ansöker du?
Om du har några ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Dahlstrand, Ekonomichef, marie.dahlstrand@amffastigheter.se. Sista ansökningsdag är 31 augusti. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Publicerad 2020-07-08

Ansök nu