Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Regionchef till Stendörren

Stendörren fastigheter ab, Stockholm

Ansök nu

Stendörren AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag med en affärsdriven och öppen kultur som vuxit snabbt sedan bolaget grundades 2014.

Vi arbetar efter devisen ”lokaler som gör skillnad”, där vi, tillsammans med våra hyresgäster, utvecklar våra fastigheter så att de passar deras behov. Det här skapar liv och rörelse på våra fastigheter där de konkurrenskraftiga hyrorna hjälper företag att växa och erbjuda nya arbetstillfällen.

Vi arbetar med förvaltning, utveckling, förädling och förvärv av fastigheter som består av huvudsakligen lager, logistik och lätt industri i Storstockholm och Mälardalen. Vi har valt att behålla hela utvecklingsprocessen inom bolaget vilket gör att vi har kontroll på hela utvecklingsskedet, är flexibla, kan ta snabba beslut och oavbrutet utveckla vårt arbetssätt, vilket gör att vi alltid effektivt kan arbeta för hyresgästens bästa.

Läs mer på www.stendorren.se

STENDÖRREN SÖKER REGIONCHEF

I rollen som Regionchef blir du en del av förvaltningsledningsgruppen och kommer vara ansvarig för att leda, driva och utveckla din region mot framtida mål. Du får en central roll inom organisationen och kommer tillsammans med ditt team ansvara för förvaltning av fastigheter inom i huvudsak lager, logistik, lätt industri och kontorslokaler. Du förväntas också bidra strategiskt i arbetet att vidareutveckla en strukturerad förvaltning med god kvalitet som leder till hög kundnöjdhet i kombination med ett affärs- och lönsamhetsfokus.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leda och utveckla teamet samt ansvara för den operativa och strategiska förvaltningen av fastighetsbeståndet i regionen, inklusive budget- och resultatansvar samt framtagande av affärsplaner

  • Personalansvar för Regionteamet som består av 4–5 personer (förvaltare, biträdande förvaltare, teknisk förvaltare)

  • Stötta medarbetare i det dagliga arbetet med deras affärer, kunder och fastigheter. Vara ett bollplank och se till så att inte processer stannar upp

  • Ansvarig för strategi och övergripande lönsamhet (intäkter, kostnader och avkastning) för alla fastigheter och kunder i regionen

  • Du arbetar med att utveckla och ständigt förbättra våra förvaltningsprocesser tillsammans med övriga i förvaltningsledningsgruppen

  • Du ansvarar för kundnöjdheten hos regionens hyresgäster

  • Tillsammans med ditt team tar du fram mål för regionen samt följer upp dessa

  • Du ser till att teamet genomför aktiviteter i linje med strategier och mål

  • Du säkerställer att din region har rätt resurser för att nå era mål

  • Du säkerställer ett effektivt samarbete och informationsutbyte med övriga funktioner inom organisationen

  • Utveckla fastighetsportföljen i linje med kundernas behov

  • Egen förvaltning av ett fåtal fastigheter

Om dig

Vi förväntar oss att du har en Akademisk utbildning inom ekonomi eller med inriktning mot fastighetsförvaltning eller motsvarande annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer är relevant eller likvärdig för uppdraget. Du har gedigen erfarenhet av förvaltning av kommersiella fastigheter och ett stort engagemang för utveckling av både den operativa och strategiska förvaltningen av fastigheter och kringliggande tjänster.

Utöver detta förväntar vi oss att du:

  • Är bekväm i fastighetsekonomiska bedömningar och analyser och har en god förståelse för de kommersiella aspekterna

  • Har erfarenhet från ledarrollen och en drivs av att få dina medarbetare att utvecklas och förmåga att entusiasmera såväl medarbetare som partners

  • Trivs i mötet med kunderna och har ett sinne för service, är närvarande och engagerad både i mötet med kunderna och dina medarbetare

  • Är resultat- och affärsorienterad med stark driv- och genomförandekraft och hög arbetsförmåga

  • Strukturerad och stark kvalitetsmedvetenhet, med intresse för detaljer samt förmåga att se saker i ett större sammanhang

  • Är strategisk och analytisk med förmåga att se samband och verksamhetsnära effektivitetsförbättringar samtidigt som du förstår att din närvaro i dagliga operativa frågor också är viktigt för helheten

  • Är Pålitlig och ansvarsfull och har hög integritet, etik och affärsmoral

Placeringsort

Stockholm, vårt bestånd är utspritt runt Mälardalen därav är körkort ett krav

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder Dig en stimulerande och utvecklande roll i ett växande och entreprenöriellt företag. Vi ger dig den frihet som behövs så att du kan hantera dina ansvarsområden, komma med egna idéer och ha en påverkan på verksamhetens framgång. Vi är inne i en spännande tillväxtresa, vi satsar på våra anställda och kan erbjuda rätt person goda möjligheter till utveckling.

Låter detta intressant?

I denna rekrytering samarbetar Stendörren med People360. För mer information är du därför välkommen att kontakta, Anette Stenseth på tel: 070-779 48 74 eller e-post: anette.stenseth@people360.se

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din meritförteckning via www.people360.se så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att ses!

Publicerad 2021-11-11

Ansök nu