Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Lokalförvaltare till förvaltningssektionen, placering Göteborg, Polismyndigheten

Polismyndigheten, Göteborg

Ansök nu

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på 1 100 hyresavtal till en hyreskostnad om 2,3 miljarder kronor.

Du kommer tillhöra sektionen för fastighetsförvaltning och förvaltningsgrupp Väst med åtta engagerade medarbetare, sju förvaltare samt en koordinator. Gruppen har mixad erfarenhet samt både poliser och civilanställda.

Beståndet innehåller både nya och moderna Polishus samt äldre bestånd. I och med vår tillväxtresa kommer du som förvaltare även att jobba med mindre ombyggnationer och lokalanpassningar. Polismyndighetens mångfacetterade uppdrag gör vårt bestånd unikt, från kontorslokaler, datahallar, sjöpolis till rytteri. Ditt bestånd kommer vara inom storgöteborg.

Fastighetsförvaltarsektionen är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Vill du veta mer? Läs mer om ekonomiavdelningen här

Arbetsbeskrivning

Som lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd.

Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.

Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:

  • Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa lokalerna är verksamhetsanpassade

  • Delta i budget- och uppföljningsarbetet avseende ditt lokalbestånd

  • Driva mindre investeringsinitiativ samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ lokalanpassningar

  • Offertframtagning, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer

  • Medverka i framtagandet av hyres- och serviceavtal

  • Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten

  • Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten

Resor ingår i arbetet, främst inom region Väst, men även nationellt.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Yrkes- och/ eller akademisk utbildning (t.ex. teknisk förvaltare, fastighetsingenjör) alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

  • ett par års aktuell erfarenhet från en liknande roll

  • god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift

  • B-körkort

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • erfarenhet av projektledning, framförallt mindre ombyggnationer/lokalanpassningar

  • erfarenhet av byggentreprenader

  • kunskap och erfarenhet av hyres- och serviceavtal

  • erfarenhet av fastighetssystem

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Rollen kräver svenskt medborgarskap.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Monika Larland på monika.larland@polisen.se   Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Linnéa Nilsson på linnea-e.nilsson@polisen.se

Fackliga företrädare

SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen som nås via Polisens växel 11414

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: Flextid
Funktion: Lokalförvaltare


Säkerhetsklassning

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Ansökan

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast måndagen den 23 maj 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A248.257/2022i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A248.257/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post

Publicerad 2022-05-02

Ansök nu