Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Kundservicechef till Höganäshem

Höganäshem, Höganäs

Ansök nu

AB Höganäshem är Höganäs kommuns allmännyttiga bostadsbolag med ca 1 400 lägenheter och ca 160 lokaler. Bolagets mål är att erbjuda hyresbostäder i livets alla faser från student till pension. Höganäs befinner sig i en expansiv fas och stor nyproduktion av hyresrätter är därför en naturlig del av vårt uppdrag på Höganäshem.

Driven kundservicechef sökes till ett bostadsbolag i Höganäs

Är du en person med gedigen fastighetsbakgrund? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom servicebranschen och söker nya spännande utmaningar? Då kan du vara rätt person för rollen som kundservicechef på AB Höganäshem.

Om tjänsten
I rollen som kundservicechef ansvarar du för kundservice, reception och bobutik i ett mindre och familjärt fastighetsföretag. Här får du vara med och arbeta i en spännande och omväxlande roll.

Kundservice har kontakt med alla delar av företaget för att lösa kunders behov av service vid omflyttningar och underhållsåtgärder. I arbetet ingår därmed tillvalsbeställningar, byggsamordning i samband med nyproduktion samt större ROT projekt. Du förväntas även kunna arbeta brett och att vid behov var ett stöd för dina kollegor. Du har en tydlig ambition att utveckla din personal, digitalisera uthyrningsprocessen och ansvara för att skapa en trygg och positiv upplevelse för deras kunder.  

Inom kundserviceavdelningen jobbar två uthyrare, en receptionist och kundservicechefen. I din roll förväntas du leda och fördela arbetet inom gruppen. Du ingår också i bolagets ledningsgrupp som förutom dig består av vd, ekonomichef, fastighetschef och bostadschef. Ledningsgruppen har ansvar för den strategiska och operativa driften av bolaget.

Din profil
Vi söker i första hand dig som har arbetat i en liknande roll tidigare. Du har gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen och tidigare arbetat i Vitec eller ett liknande affärssystemet.

Det är av stor vikt att du har erfarenhet av hyresjuridik, tillvalshantering, ROT-projekt och nyproduktion med utgångspunkt från uthyrning. God IT-kompetens och systemvana är en förutsättning.

Du är duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska. Kan du fler språk än så är det en stor merit.

B-körkort och tillgång till egen bild är ett krav.

Personliga egenskaper
Som person är du affärsmässig och professionell men samtidigt en prestigelös och jordnära person som har glimten i ögat. Du har ett högt inre driv och är service- och kvalitetsinriktad. I rollen krävs det att du innehar en hög stresstålighet, håller dig lugn i alla situationer och är en stjärna på att prioritera.

Det är också viktigt att du har en god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar och är trygg i vem du är. Som ledare är du fullt införstådd med vikten av att i alla lägen agera föredömligt. 

Vad AB Höganäshem erbjuder dig 
AB Höganäshem präglas av snabba beslutsvägar, delaktighet och en härlig medarbetaranda! Du får stor möjlighet att påverka och möjlighet att verka i en kompetent och flexibel verksamhet. Här får du ett mycket varierande, fritt och ansvarsfullt arbete hos en arbetsgivare med en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av deras värderingar som grundar sig i engagemang och ansvar. 

Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som hyresförhandlare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.

I denna rekrytering samarbetar AB Höganäshem med Fasticon. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. 

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Imran Waheed på imran.waheed@fasticon.se eller 073–559 50 86.

Urvalsarbetet sker löpande och sista ansökningsdag är den 15:e maj.

Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att fokus är på de kompetenser som krävs i den aktuella tjänsten och organisationen. Därför kommer du i första steget av processen få besvara ett antal urvalsfrågor i samband med att du söker tjänsten. Därefter kan du få genomgå arbetspsykologiska tester, besvara ett digitalt frågeformulär med kompetensbaserade frågor, intervjuas kompetensbaserat av Fasticon samt bjudas in till intervju hos arbetsgivaren. Dessutom genomförs alltid en bakgrundskontroll innan anställning. 

Om Fasticon
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticonjobb.se.

Publicerad 2022-04-25

Ansök nu