Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Kommersiell avgifts- och hyresförvaltare till Fastighetsägarna, Stockholm

Fastighetsägarna Service, Stockholm

Ansök nu

Hej kommersiell avgifts- och hyresförvaltare!

Vi på Fastighetsägarna Service är inte som alla andra. Vi är challengers som drivs av att hitta nya vägar för att nå nya höjder. Tillsammans förenklar och skapar vi framtidens fastighetsägande och nu söker vi dig som inte bara vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa utan vara en av superkollegorna som får det att hända.

Om rollen

Vi växer inom det kommersiella segmentet och letar efter dig som vill vara med och bygga affären inom kommersiell förvaltning! Här älskar vi att göra affärer och tillsammans förvaltar vi kommersiella fastigheter, hyresbostäder och bostadsrättsföreningar i hela Stockholms län.

Som kommersiell avgifts- och hyresförvaltare ansvarar du för administration av hyror och avgifter, registrering av lokalkontrakt samt uthyrning av garage och parkeringsplatser för våra kunder som är kommersiella och privata fastighetsägare. Du kommer främst att ha kontakt med fastighetsägare och hyresgäster där ditt fokus är att bygga långsiktiga relationer med alla parter. Som en challenger hos oss får du en möjlighet att vara en viktig del i arbetet med att hitta nya bättre lösningar och utveckla våra arbetsprocesser som gör att vi blir ännu bättre. Om du vill bli processägare eller superuser finns det med andra ord inget som hindrar dig. Sist men inte minst består din vardag av en stor dos med kundkontakt – vilket jag tror du kommer att tycka är det roligaste med denna tjänst!

I rollen som kommersiell avgifts- och hyresförvaltare tillhör du ett team om 12 personer där du och en kollega ansvarar för de kommersiella kunderna. Tillsammans tillhör ni också ett organisationsöverskridande team med olika professioner i huset som arbetar mot våra kommersiella kunder samarbetar. Utöver det arbetar du också nära funktioner som kund- och affärsstöd.

Vem är du?

Du kommer till ett företag som vill och kan ännu mer. Hos oss arbetar du i en företagskultur där tempo är vår motor och du känner dig trygg i din vilja att lära dig och din förmåga att hitta svar. För att du ska trivas i rollen är det därför viktigt att du är självgående och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi är och ska vara kollegor som tar initiativ och som är steget före och det är viktigt att vi vågar utmanas och pröva nytt. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är också väldigt viktigt - det vill vi att du också tycker när du väljer oss! Då tjänsten innefattas av en stor dos kundkontakt så tror vi att dina kollegor beskriver dig som en serviceminded och prestigelös person som också har förmågan att se helheten. Vi tror även att du har en förkärlek för siffror och ett gott affärssinne.

Kvalifikationer

För att axla rollen så ser vi att du har utbildning inom ekonomi eller fastighetsförvaltning med ekonomisk inriktning till exempel från YH-utbilning, högskola eller liknande. Vidare har du tidigare arbetat i en kundnära roll inom kommersiellt fastighetssegment, exempelvis retail eller kontor. Du har erfarenhet och goda kunskaper inom administration av kommersiella hyresavtal med exempelvis omsättnings- och fastighetsskatteavräkningar, korttidsavtal (exempelvis pop up-avtal och nyttjanderättsavtal. Du har också erfarenhet från att tolka gränsdragningslistor, hyrestillägg (exempelvis hyrestillägg för bevakning, avfallshantering, marknadsföring och särskilda bestämmelser) samt från att tolka olika indexmodeller beroende på tilläggstyp. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet från att ha konstruerat olika slags kommersiella lokalavtal, tolkat uppsägningsunderlag för hyresavtal samt har en förståelse för hyresjuridik kopplat till olika typer av avtal. Slutligen är det meriterande om du har erfarenhet från att agera rådgivande gällande trender på marknaden.

Publicerad 2022-11-23

Ansök nu