Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Junior Property Manager till CBRE

CBRE, Malmö

Ansök nu

Tjänsten

CBRE Property Management söker dig som är i starten av din karriär med erfarenhet av kommersiell fastighetsadministration och är redo att ta nästa steg inom fastighetsförvaltning. I rollen som Junior Property Manager får du chansen att arbeta i en rolig och omväxlande arbetsmiljö med fokus att förvalta kundens fastigheter avseende uthyrning, teknisk- och ekonomisk förvaltning. Du kommer vara bolagets representant utåt gentemot kund, hyresgäster, entreprenörer och övriga leverantörer inom området. 

CBRE Property Management förvaltar alla typer av fastigheter från Malmö i söder till Gävle i norr åt både svenska och internationella kunder. Du kommer vara en del av en entreprenöriell miljö där du ges möjlighet till stort eget ansvar samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vår förhoppning är att du på sikt har kapacitet att utvecklas till en större roll inom bolaget.

Rollen är placerad på vårt kontor i centrala Malmö.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är varierande och består huvudsakligen av följande:

  • Operativt ansvarig för att upprätta resultat, budget- och prognosarbete för respektive fastighet

  • Operativt ansvarig för att bistå kunden, alternativt upprätta, affärsplan för respektive fastighet

  • Driva och ansvara för uthyrningsarbetet dvs. bevaka omförhandlingar, genomföra uppsägningar och överlåtelser av kommersiella kontrakt samt driva hyresförhandlingar och ansvara för uthyrning och kontraktsskrivning för kommersiella lokaler. Nyuthyrning av lokaler genomförs i nära samarbete med representant från uthyrningsavdelningen eller av kunden utsedd tredje parts konsult

  • Ansvara för att kontinuerligt bedriva kundvård gentemot kunder och hyresgäster. Detta arbete sker i nära samarbete med kunden samt driftentreprenör

  • Självständigt ansvar för att företräda fastighetsägaren i hyresnämnden och andra instanser samt ansvarig för hantering av inkasso och obeståndsärenden

  • Administrativt ansvarig för hantering av försäkringsskador och skadereglering

  • Operativt ansvarig för att upprätta underhållsplaner per fastighet samt ansvarig för att underhållsplaner och besiktningar utförs.

  • Operativt ansvar för upphandling och kontroll av löpande och planerat underhåll samt verka för att aktuella fastigheter har de mest miljövänliga och kostnadseffektiva entreprenörsavtalen

  • Ansvara för inköp, kvalitetssäkring och utvärdering av ramavtal- och objektavtalade leverantörer

  • Operativt ansvara för systematiskt brandskyddarbete (SBA), myndighetsbesiktningar, skyddsronder och att lagar följs. Utförs i nära samarbete med driftentreprenör

  • Aktivt initiera i energioptimering för en minskad energianvändning i fastigheterna

  • Bistå kunden som kravställare alternativt beställare i samband med investeringsprojekt

  • Bistå kunden alternativt aktivt ansvara för framtagande av kalkyler, upphandlingsunderlag och i förekommande fall nyckeltalsanalyser

Profil & Kvalifikationer

  • Högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning mot kommersiell fastighetsförvaltning eller fastighetsekonomi 

  • Ca 2 års arbetslivserfarenhet av kommersiell fastighetsadministration

  • Kunskaper inom fastighetsekonomi, fastighetsjuridik och fastighetsteknik 

  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

  • Mycket goda kunskaper I Officepaketet (Excel, Word och Power Point) 

För att passa in i rollen är du van vid att arbeta självständigt och resultatinriktat med stor servicekänsla. Då vi arbetar i en föränderlig organisation med högt tempo krävs förmåga att prioritera och hantera parallella projekt, men även kunna skifta fokus och hugga i där det behövs. 
Du förstår vikten av att bygga långsiktiga affärsrelationer och arbetar därför förtroendeingivande och med ett prestigelöst förhållningssätt. Du är van vid att löpande vara i kontakt med och samarbeta mot olika beslutsfattare. Vidare värdesätter vi att du är en nyfiken person och vill, precis som vi, ha roligt på jobbet.

Meriterande

  • Förhandlingsvana av kommersiella hyresavtal alternativt bostadsförhandling  

  • Arbetat på ett internationellt konsultföretag inom fastighetsbranschen eller med utländska fonder som kunder

  • Erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning 

Vi erbjuder dig
CBRE är ett av världens största konsultbolag inom fastighets- och finansbranschen. Hos oss får du möjligheten att vara med i en stimulerande och lärorik arbetsmiljö med spännande kunder. Vi erbjuder den globala koncernens fördelar, men är samtidigt en självständig enhet med högt i tak där varje medarbetare uppmanas att ta ansvar och egna initiativ. 

Ansökan
Välkommen att registrera din ansökan för tjänsten på vår karriärportal https://cbre.teamtailor.com/jobs. Urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30 juni 2021. 

Om CBRE
CBRE Group, Inc. är världens största kommersiella fastighetskonsultbolag med mer än 100 000 anställda och cirka 530 kontor globalt (exklusive filialer). CBRE har varit med på Fortune 500-listan sedan 2008 och rankades 2018 som nummer 207. I Sverige har CBRE Sweden kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö med totalt cirka 100 anställda. 

CBRE erbjuder en rad integrerade tjänster som inkluderar rådgivning vid transaktioner, uthyrning, projektledning, fastighetsförvaltning, värdering, hyresgästrådgivning, fastighetsutveckling och analys.

Läs mer på www.cbre.se eller www.sverigesfastighetsblogg.se

Publicerad 2021-06-10

Ansök nu