Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Junior Asset Manager/biträdande förvaltare till REAL Value Management, Stockholm

REAL Value Management AB, Stockholm

Ansök nu

REAL Value Management söker ny talang inom Asset Management och förvaltning

REAL Value Management (REAL VM) befinner sig i en spännande och expansiv fas och vi söker därför nu ytterligare en junior Asset Manager/biträdande förvaltare till kontoret i Stockholm. I dagsläget är vi totalt 15 personer på REAL VM och vi har nu behov av ytterligare kompetens och resurs inom Asset Management & förvaltning. Detta då bolaget fortsatt framgångsrikt fortsätter att växa i samarbete med våra utvalda kunder med ett tydligt fokus inom hållbarhet och kostnadseffektivitet som en del i affärsplaner. REAL VM har idag cirka 6,5 mdr i fastighetsvärde för kunders räkning inom ett flertal segment.

På REAL VM får du goda möjligheter att arbeta och utvecklas i ett framåtsträvande och expansivt bolag med ett etablerat varumärke och nära kundrelationer. Du ges möjlighet att arbeta i en kreativ miljö med både svenska och utländska aktörer och med ett stort fokus på personlig utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker en junior Asset Manager/biträdande förvaltare som kommer att arbeta inom befintliga mandat med primärt fokus mot Regio Fastigheter. Övriga mandat inkluderar exempelvis Venandi Fastigheter, Coeli samt noterade bolag där REAL VM utöver lednings- och styrningsfunktion tillhandahåller Asset Management såsom exempelvis för Mälardalens Omsorgsfastigheter.

Du kommer ansvara för att säkerställa en proaktiv och god dialog med våra hyresgäster, vilka är vår viktigaste tillgång. Du kommer vidare att understödja uppdragsansvarig i de löpande frågor som kräver uppmärksamhet inkluderande avtalsadministration samt arbetsuppgifter inom ekonomi och rapportering. Vi arbetar med lokala drift- och skötselentreprenörer och du kommer att delta i arbetet mestadels på distans med fastigheterna som för aktuellt mandat Regio geografiskt är belägna i Mälardalen. Det kommer vara ett stort fokus på att skapa förutsättningar för optimering av hyresintäkter och minskade vakansgrader samt att eftersträva att bygga goda relationer med hyresgäster och samarbetspartners inom de olika mandaten.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara:

  • Att bistå uppdragsansvarig med löpande arbetsuppgifter kopplade till hyresintäkter och driftskostnader, inklusive medverkan i budget och affärsplanering.

  • Att delta i budgetarbete samt rapportering till ägarkollektivet.

  • Merförhyrning och omförhandling med befintliga kunder, inklusive bistå i kontraktsskrivning.

  • Att ta fram och utveckla erbjudanden till potentiella och befintliga kunder samt marknadsföring av vakanta lokaler.

  • Att utveckla fastighetsbeståndet i enlighet med kundbehov med stort fokus på god dialog och kontakt med hyresgäster inom respektive bestånd.

  • Att jobba aktivt med uppföljning av beslutade åtgärder enligt underhållsplaner samt övriga projekt.

  • Att tillsammans med övriga inom förvaltningen utveckla och säkerställa interna kvalitetsrutiner.

Placering är på vårt kontor i centrala Stockholm. Resor inom Sverige förekommer en till ett par gånger i veckan.

Kvalifikationer

  • Krav om minst 1 års arbetslivserfarenhet i liknande roll med en relevant akademisk bakgrund.

  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

  • Du är nyfiken som person och har ett gediget intresse för fastigheter och har en helhetsbild av vad som krävs för att optimera värde över tid med ett intresse för olika företagsverksamheter.

  • Du har lätt för att samarbeta, tycker om att bygga relationer samt har ett prestigelöst förhållningssätt och en god administrativ förmåga.

Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid din personlighet och ditt engagemang. För att trivas i rollen samt i gruppen på REAL VM är du trygg i dig själv, din kompetens och med en stark vilja att utvecklas. Du är noggrann och alltid kvalitetsmedveten i ditt utförande och din leverans, samtidigt som du trivs med att arbeta i team.

För att lyckas i rollen krävs att du är ansvarstagande, trivs i en entreprenöriell miljö där du är en del av bolagets fortsatta utveckling, engagerad samt att du delar bolagets värderingar och vision. Vidare är du utåtriktad och kommunikativ med en vilja att utveckla samt förbättra arbetssätt och metoder.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en bred roll med stort eget ansvar där du får vara med och bygga bolaget och påverka rollen. Vi är ett litet, personligt och professionellt företag med en familjär företagskultur och med sunda värderingar. Beslutsvägarna är korta och du kommer få mandat att agera för att lösa uppgifter samt utmaningar självständigt.

Om REAL Value Management
REAL Value Management är ett rådgivningsbolag grundat 2013 som är verksamt inom fastighetsinvesteringar gemensamt med kapitalpartners såsom en extern förvaltningsorganisation med ansvar att följa investeringen från idé till genomförd affärsplan och avyttring.

För mer information om REAL Value Management vänligen se www.realvm.se.
REAL Value Management är medgrundare till Venandi Fastigheter www.venandifast.se.

Ansökan
Tycker du att tjänsten passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta samt om du vill bli en del av oss, mejla din ansökan inklusive ditt cv och ett personligt brev till rekrytering@realvm.se. Intervjuer sker löpande.

Publicerad 2022-01-07

Ansök nu