Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Förvaltningsassistent till Svenska Hus

Svenska Hus, Stockholm

Ansök nu

Vill du arbeta i ett entreprenörslett fastighetsbolag med korta beslutsvägar? Är du en fena på administration och vill jobba varierat? Vi fortsätter växa och söker nu ytterligare en härlig och kompetent kollega till teamet!

Tjänsten
Som Förvaltningsassistent på Svenska Hus har du en bred roll där du som spindeln i nätet har ett administrativt ansvar, samt är en viktig länk inom kontakter och information mellan förvaltning och hyresgäster samt leverantörer. Förvaltningsassistentens arbete är en viktig förutsättning för en effektiv och ekonomisk fastighetsförvaltning. Tillsammans med bostadsförvaltare och fastighetsskötare vårdar du relationerna med våra hyresgäster och samarbetspartners. Du rapporterar till regionchefen i Stockholm och är placerad i fräscha och helt nyrenoverade lokaler i Bromma.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Lägga in uppgifter i hyressystemet

  • Handlägga in- och utflyttning, uppsägning, konkurs, andrahandsuthyrning och lägenhetsbyte

  • Hantera parkering/garageplatsuthyrning bostad

  • Ha hand om kontraktsskrivning bostad

  • Hantera störningar i fastigheten

  • Administrera vid inflytt samt vara behjälplig vid avflyttningsbesiktningar

  • Hantera påminnelser och krav och leverantörsfakturor

  • Planera hyresgästaktiviteter för förvaltningsområdet tillsammans med förvaltare

  • Medverka vid underhållsplanering som ligger till grund för budget och prognosarbete tillsammans med förvaltaren

  • Administration av drift, skötsel- och entreprenörsavtal

  • Ta emot och hantera felanmälan och klagomål samt återrapportera i systemet

  • Mottagning av besökande, telefoni och växel under öppettider i reception

  • Övrig administration som kan tillkomma med tjänsten

Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av en liknande roll. Vidare är du van vid att hantera olika kontaktytor och trivs med att arbeta i en kundnära verksamhet. Du kanske arbetar i liknande roll i fastighetsbranschen idag och vill bredda dig? Som ekonomiassistent och vill arbeta mer varierat? Eller så arbetar du med service i exempelvis hotell - eller resebranschen och vill utvecklas och lära dig en ny bransch?

Naturligtvis har du datorvana och goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Har du erfarenhet av redovisning eller bostadsförvaltning ser vi det som meriterande.

Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen, bör du vara självgående samtidigt som du gillar att samarbeta med kollegor och hjälpa till där det behövs. I ditt arbete är du strukturerad, noggrann och har eget driv. Du trivs bäst i en miljö där du får arbeta proaktivt med snabba beslut och fungera som en spindel i nätet-funktion där du ser till att var sak hamnar på rätt plats och knyter ihop samarbeten och projekt. Du har ett naturligt intresse av att arbeta administrativt samtidigt som att du är flexibel och lätt anpassar dig till nya situationer och arbetsuppgifter. Övriga personliga egenskaper som värderas högt är att du är ansvarstagande och har en hög servicekänsla med förmåga att driva ett brett spektrum av olika frågor i mål till givna deadlines. Framgångsfaktorer för dig som person är att du är trygg i dig själv, prestigelös och är en lagspelare. Att ge service och trivas med det är grunden i vårt arbete och en förutsättning för att också trivas på Svenska Hus. Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang.

Vi erbjuder dig
Här får du möjligheten att arbeta i en varierad roll på ett entreprenörslett bolag där beslutsvägarna är korta. Ingen dag är den andra lik och du är en viktig och central länk i att bostadsförvaltningen fungerar. Du kommer att ingå i ett härligt och kompetent team där alla hjälps åt och som lever Svenska Hus ledord: personligt engagemang, entreprenörskap och affärsmässighet. Företagsklimatet kännetecknas av idérikedom, prestigelöshet och lyhördhet mot marknad och kund.

För mer information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Svenska Hus med Real Competence. Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast. Alla ansökningar behandlas givetvis konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jennica Klaman på jennica.klaman@realcompetence.se.

Om Svenska Hus
Svenska Hus är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag och bedriver verksamhet i landets tre storstadsregioner. Vi förvärvar, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella lokaler. Vårt kundfokus är starkt och vi förenar långsiktiga affärsmässiga strategier med ett tydligt hållbarhetstänk. Hyresvärdet uppgår till drygt 675 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till cirka 10,4 Mdkr. Svenska Hus har 55 medarbetare, huvudkontoret ligger i Göteborg och bolaget är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar. 

Mer information om Svenska Hus finns på www.svenskahus.se

Publicerad 2022-06-17

Ansök nu