Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Förvaltare till Bro, Victoriahem

Victoriahem, Upplands-Bro

Ansök nu

Victoriahem utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtregioner. Många av våra hus byggdes under miljonprogrammet, och genom att investera i och utveckla hela stadsdelar skapar vi riktigt bra platser att bo på. Vi tar hand om drygt 39 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Och vi växer.

Om tjänsten

Vårt fastighetsbestånd i Bro omfattas idag av ca. 550 lägenheter. På vårt områdeskontor, som också är vår gemensamma arbetsplats, är vi idag är ett team bestående av områdeschef, förvaltare, uthyrare, förvaltningskoordinator, fastighetstekniker, drifttekniker och miljövärdar. Du rapporterar till områdeschefen som ansvarar för Bro, Märsta och Uppsala.

Som förvaltare ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll där det ställs höga krav på att du är en god ledare och förebild samt är proaktiv och initiativrik. Du driver projekt med varierad komplexitet, lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning

  • Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete

  • Arbeta fram investeringsbeslut

  • Arbetsledaransvar för driftorganisation

  • Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt

  • Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef

  • Kontakt med hyresgäster

  • Besiktning av lägenheter

  • Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området

  • Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att fastigheterna driftas optimalt, fel avhjälps professionellt och inom skälig tid och att kontroller sker löpande

Din profil

Vi ser att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter, och gärna erfarenhet av att ha arbetat i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen där du fått ledarerfarenhet samt erfarenhet av att driva projekt.

Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excelkunskaper i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är B-körkort är ett krav för denna tjänst.

Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete.

Vi erbjuder dig

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling.

Övrig information 

  • Start: Enligt överenskommelse

  • Omfattning: Heltid

  • Placering: Bro

  • Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen

Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Daniel S Mattsson på mail daniel.s.mattsson@victoriahem.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publicerad 2022-05-10

Ansök nu