Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Fastighetsförvaltare till Rikshem, Helsingborg

Rikshem, Helsingborg

Ansök nu

Vill du arbeta på ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som dessutom befinner sig i en stark tillväxtfas? Är du en självgående, flexibel och engagerad förvaltare med förmåga att arbetsleda personal på ett bra sätt? Vi söker nu en förvaltare till Rikshem i Helsingborg som just nu är mitt uppe i en rolig uppbyggnadsresa, vill du vara med och påverka och bygga på vår gedigna organisation? Vi sätter stort vikt på att hitta rätt person som kan vara med och bidra med en god stämning och kompetens till vårt grymma gäng i Helsingborg.

Om rollen

Som förvaltare är du arbetsledare samt budget- och resultatansvarig för en fastighetsportfölj bestående av fastigheter i Helsingborg. Du arbetar för en långsiktig fastighetsutveckling och ett gediget kundnöjdhetsarbete som är i stort fokus, du säkerställer ett bättre driftnetto genom fokus på energieffektivisering och förebyggande arbete med drift, underhåll och förvaltningsprojekt. Du arbetar proaktivt med att hitta förbättringspotential i din fastighetsportfölj och ansvarar för att driva utvecklingen framåt i enlighet med Rikshems fastighetsstrategier. Du ansvarar för ökad kundnöjdhet, full uthyrning, ökad ekonomi och god arbetsledning av fastighetstekniker. Du har också samordning gentemot leverantörer och entreprenörer i olika underhållsprojekt och hyresgästanpassningar, och du kommer även ha daglig kontakt med våra kunder och andra intressenter i området.

Hos Rikshem arbetar du i ett kompetent team bestående av fastighetstekniker, uthyrare, gruppchef, fastighetschef, projektavdelning och förvaltarkollegor. Du har även tät dialog med övriga funktioner inom förvaltning och projekt. Du rapporterar i denna roll till Gruppchef.

Är det här du?

Vi tror att du endera har högskoleutbildning i grunden inom exempelvis ekonomi, fastighetsförvaltning eller byggingenjör eller har gått en YH-utbildning eller har förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet.

Det är meriterande om du har ett antal års erfarenhet av en liknande roll inom fastighetsförvaltning. Du har god ekonomisk förståelse, övergripande kunskaper inom fastighetsteknik. Det är meriterande om du har vana av kundnöjdhetsarbete och arbetsledning av personal. Utöver detta ser vi gärna att du har;

·      God förståelse för entreprenadjuridik.

·      BAS-P och BAS-U är meriterande.

·      Goda kunskap kunskaper inom arbetsmiljö.

·      Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och Officepaketet.

·      B-körkort är ett krav.

Som person är du van vid att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven, resultatmedveten och kundorienterad med en naturlig fallenhet för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och en prestigelös inställning gentemot dina kollegor och samarbetspartners.

Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.

Varför Rikshem?

På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig för dig som har drivkraft och engagemang. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner där du kan växa med oss. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts vara nyfiken och delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.

Välkommen med din ansökan!

Publicerad 2022-08-25

Ansök nu