Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Fastighetsförvaltare till Fastighetsenheten till Tyresö kommun

Tyresö kommun, Tyresö

Ansök nu

Enheten för fastighet som ansvarar för förvaltning och drift av kommunens verksamhetslokaler; skolor, förskolor, äldreboenden och socialpsykiatri söker en engagerad och lösningsorienterad fastighetsförvaltare med höga ambitioner och en vilja att utveckla Tyresös fastighetsverksamhet med oss. Den totala förvaltade ytan är ca 200 000 kvm.

Tyresö kommun är en expansiv kommun med visioner om dagens 48000 invånare ska bli 60 000 invånare år 2035. Kanske vill du vara med och forma framtidens Tyresö tillsammans med oss? Tyresö når du smidigt med buss från centrala Stockholm.

Vem trivs hos oss?
Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade och positiva kollegor, där du som medarbetare får möjlighet att utvecklas och ta ansvar. Du kommer att ingå i ett glatt, engagerat och utvecklingsinriktat team om 15 personer som ser till att fastigheterna inom Tyresö kommun har en välfungerande förvaltning och drift både i dag och i framtiden. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda kommunens verksamheter prisvärda och funktionella lokaler som håller kvalitet.

Fastighetsenheten är en av nio enheter inom avdelningen för Samhällsmiljö och infrastruktur på Samhällsbyggnadskontoret. Samhällsbyggnadskontoret ansvarar för kommunens stadstutveckling; från första idé till förvaltning. Hos oss får du goda möjligheter att arbeta i olika skeden och att vara med och ta ansvar för fastighetsutvecklingen i dess olika skeden. Enheten är placerad i nybyggda lokaler på Radiovägen i Tyresö.

Om tjänsten
I rollen som fastighetsförvaltare har du det övergripande och affärsmässiga ansvaret för ca 50 000 kvm verksamhetslokaler. Det innebär att utveckla, bevara och förädla fastigheterna, att fastigheternas ekonomi utvecklas enligt mål och planer och tillse att kunderna är nöjda.

För oss är verksamheternas behov i fokus och en stor del av våra hyresgäster är kommuninterna. Du ansvarar för att ha regelbundna kund/hyresgästmöten och i huvudsak är det du som är hyresgästens första kontakt, förutom vår felanmälan som sköts av en koordinator.

Du ansvarar för att myndighets- och fastighetsägaransvaret upprätthålls, planerar och säkerställer genomförandet av obligatoriska egenkontroller och andra lagstadgade kontroller kopplade till fastighetsägandet i ditt område.

I denna tjänst ingår också att ha ett samordnande ansvar för rapportering av myndighetskrav för dagens fyra områden, där du tillser att fastighets- och myndighetsansvar upprätthålls.

Vidare kommer ekonomisk planering och styrning samt uppföljning per objekt ingå, där du kommer vara ekonomiskt ansvarig.

I tjänsten ingår även planering och genomföra av mindre investerings- och underhållsprojekt där kontakt med olika entreprenörer ingår samt att söka eventuella bygglov. Du kommer ha hjälp av tekniska förvaltare inom klimat, el, bygg/mark och säkerhet/passage vid större och teknikkrävande ombyggnationer och hyresgästanpassningar. Dessa specialister kommer initiera olika behov i fastigheterna.

Du kommer att vara delaktig i utvecklingsfrågor på alla nivåer inom kommunen, ingå i strategiska ämnesgrupper inför förstudier av nya lokaler m.m.

Tjänsten har i dagsläget inget personalansvar.

Vem är du?
Vi söker dig som har akademiskt utbildning eller har inhämtat motsvarande kunskaper genom yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du är bra på att ta initiativ till samarbeten, är analytisk och kreativ.

Vi vill att du har minst 5-10 års erfarenhet inom fastighetsförvaltning såväl tekniskt, som ekonomiskt och juridiskt. Det är meriterande om du även har erfarenhet av förvaltning av kommunala verksamhetslokaler. Vi ser gärna att du är väl bevandrad i hyresjuridiken.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig i tal och skrift och att du är van att arbeta digitalt och du skall också ha B-körkort.

Välkommen med din ansökan
Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2021-10-28. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

Har du några frågor? Kontakta Tf Fastighetschef Christina Kanholt via mail på christina.kanholt@tyreso.se alt telefon; 08-5782 82 22. Fackliga kontaktpersoner når du via kommunens växel, 08-5782 91 00

Publicerad 2021-10-11

Ansök nu