Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Fastighetsförvaltare till attraktivt Fastighetsbolag, Jönköping

Level Recruitment, Jönköping

Ansök nu

Har du tidigare erfarenhet av kommersiell förvaltning och är motiverad att ta nästa steg i din karriär? Är din främsta drivkraft att alltid överträffa kundens förväntningar med målsättning att leverera högsta möjliga service? Missa då inte möjligheten att utvecklas vidare i en roll där du får helhetsansvar för ett utav Jönköpings attraktivaste fastighetsbestånd.

Om tjänsten
Som Fastighetsförvaltare har du resultatansvar för hela beståndet i Jönköping med omnejd. Beståndet består till största del utav kommersiella fastigheter med en mix utav kontor, köpcentrum, butiker, lager/logistik samt ett antal bostäder. Tillsammans med dina medarbetare, idag sju stycken direktrapporterande, driver och utvecklar ni beståndet. I rollen blir ditt huvudsakliga ansvar att leda och samordna planering, projektledning och genomförande av ombyggnads- och underhållsarbeten samt fastighetsdrift och service till verksamheterna. Vidare är en viktig del att arbeta med omvärldsbevakning av marknaden, arbeta för tillväxt och driva utveckling i närområdet samt ha en nära kontakt med kommunen.

I rollen ingår även:

  • Ansvara för den kommersiella uthyrningen och hyresavtal

  • Resultat- och personalansvar för fastighetsavdelningen inom förvaltningsområdet

  • Projektleda akuta och planerade åtgärder för fastighetsbeståndet

  • Svara för budgeteringen av fastighetsunderhållsåtgärder, drift samt aktuella projekt

  • Ta fram och handlägga förfrågnings- och beställningsunderlag

  • Ansvara för att avtalade tjänster inom fastighetsdrift levereras och att aktuella myndighetskrav är uppfyllda

  • Leda och fördela arbete till fastighetsskötare

  • Ansvara för besiktning vid in- och utflyttning

  • Projektleda akuta, planerade och löpande åtgärder inom beståndet

  • Ansvara för kostnadssidan

Tjänsten utgår från kontoret i Jönköping och du rapporterar till Fastighetschef.

Rollen innebär mycket kundkontakt vilket ställer krav på en hög servicekänsla. Miljön präglas även av vidareutveckling och förbättringstänk vilket gör att vi efterfrågar en person som vill vara med på den resan. I gengäld erbjuder vår kund en långsiktig arbetsgivare i en platt organisation.

Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har minst fem års erfarenhet av en motsvarande roll där du antingen har arbetat som Kommersiell Förvaltare, Uthyrare eller varför inte som Mäklare. Vi vill att du har god kunskap kring hyreslagstiftning och då med fokus på kommersiell sådan.

Vidare ser vi att du har med dig kompetens kring entreprenadjuridik samt gärna bygglagstiftning. Har du haft tidigare personalansvar är det meriterande.

Du har någon form av eftergymnasial utbildning eller har läst för tjänsten relevanta kurser. B-körkort samt mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker efter dig som är en prestigelös, driven och positiv person som trivs i mötet med andra. För oss är inte din bakgrund och erfarenhet avgörande utan vi letar efter dig som har rätt inställning och som är motiverad att utvecklas tillsammans med vår kund. Du har naturliga ledaregenskaper och motiveras av att se dina medarbetare utvecklas och bidrar aktivt med din kompetens och erfarenhet. Det är också av stor vikt att du har en mycket god förmåga att kommunicera både internt såsom externt i alla led där du agerar proaktivt, är lyhörd och tydlig i din kommunikation med såväl kunder som medarbetare. Vidare har du förmågan att hitta lösningar på problem och drar dig inte för att vara hjälpsam i det dagliga arbetet samtidigt som du trivs i föränderliga miljöer och drivs av viljan att förbättra.

Vill du veta mer?
Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!

___

Level Recruitment är sedan 2008 specialister på att rekrytera chefer och specialister. Vi verkar inom områdena Bygg & Fastighet, Ekonomi & Finans, Teknik, HR, IT samt Sälj, Marknad & Logistik. Vi tillsätter årligen fler än 200 rekryteringar i Sverige och fungerar som rekryteringspartner till såväl stora internationella koncerner till mindre företag, organisationer och myndigheter.

Level arbetar enligt en kvalitetssäkrad, kompetensbaserad rekryteringsprocess där ett personligt, diskret och respektfullt bemötande är en självklarhet. För mer information se
www.levelrecruitment.se.

Publicerad 2021-12-21

Ansök nu