Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Till alla jobb

Fastighetsekonom till Ankarhagen

Ankarhagen, Stockholm

Ansök nu

Den här rollen är för dig med passion för ekonomiskt och administrativt arbete. Med en fingertoppkänsla levererar du arbetsuppgifter med kvalité. Samtidigt brinner du lite extra för fastighetsbranschen och vill vara med och bidra till att bolagets hyresgäster trivs och mår bra!

Om Ankarhagen

Ankarhagen är ett fastighetsbolag som förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter med huvudsaklig inriktning mot lager och lätt industri. Det är ett affärsdrivet, opportunistiskt och transaktionsintensivt fastighetsbolag med hyresgästen i fokus. Bolaget utvecklar även outnyttjad tomtmark och bygger nya lokaler åt sina kunder. Beståndet finns i Storstockholm samt i andra större städer i Mälardalen och övriga Mellansverige. Totalt innehar koncernen ett trettiotal fastigheter med cirka 450 000 kvm detaljplanerad mark och en total uthyrningsbar yta om 95 000 kvm. Med effektiva, flexibla och hållbara lokallösningar bidrar de till en hållbar företags- och samhällsutveckling.

Kulturen som råder är entreprenöriell och affärsdriven där man omges av ett avslappnat och utåtriktat gäng. Högt tempo och flexibilitet kännetecknar bolagets generella arbetssätt. Det är en slimmad organisation med sex anställda, där alla bär ett viktigt ansvar för bolagets utveckling och leverans.

Din roll som Fastighetsekonom

Som Fastighetsekonom hos Ankarhagen kommer du ha en central roll i det inkommande ekonomiska flödet som innebär ett brett och varierande arbete. Detta innebär bland annat att ansvara för och genomföra bolagets aviseringar. Du ansvarar för all information avseende fastigheterna, avtal och bolag i koncernen. Dessutom innebär rollen att samverka med bolagets externa redovisningsbyrå i det löpande ekonomiarbetet såväl som i bokslutsarbetet. Vidare förväntas du vara behjälplig i revisionsarbetet, ta fram dokumentation samt uppdatera information avseende budget och prognosarbetet och du kommer vara delaktig i framtagandet av kvartalsrapporter, delårsrapporter och årsrapporter.

Rollen innefattar även att kartlägga befintliga interna processer och rutiner och att bidra i arbetet med att effektivisera samt förbättra dessa. Du kommer att ha en nyckelroll i det arbetet och agera länken mellan ekonomi, förvaltare och projektledare samt bolagets hyresgäster.. Därför förväntas du skickligt kunna hantera flera kontakter, projekt och administrativa uppgifter parallellt. Du får samtidigt stort utrymme för eget initiativtagande samt chans att skapa rätt förutsättningar för ett förbättrat arbete inom hela organisationen.

Vidare rapporterar du till bolagets CFO.

Arbetsuppgifter i urval:

  • Delaktig i förvaltningsrevision och slutrevision

  • Ansvara för fysisk och digital arkivering (bolagspärmar, aktieböcker, registreringsbevis, styrelseprotokoll m.m.)

  • Utveckla/dokumentera rutiner och upprätta/uppdatera policys och andra interna instruktioner

  • Hyresavisering

  • Löpande uppdatera information avseende fastigheterna, avtal och bolag i koncernen

  • Delaktig i budget och prognosarbete samt kvartals- och årsrapporter

  • Sammanställa lånestruktur, kreditinformation och panter

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen bör du ha en grundförståelse, samt ett intresse, för redovisning och ekonomiska flöden. Du har en relevant ekonomisk utbildning samt tidigare praktisk arbetslivserfarenhet av liknande tjänst. Meriterande med erfarenhet från revision/redovisning och/eller från fastighetsbranschen.

För att framgångsrikt axla rollen är du strukturerad, lösningsorienterad, uppmärksam på detaljer och leveranssäker i ditt arbetssätt. Du kommer gärna med egna input, vågar ta initiativ samt trivs med ansvar. Vidare har du en positiv inställning till utveckling och med nyfikenhet tar du dig an nya och varierande arbetsuppgifter. Att arbeta som ett lag är för dig en självklarhet för att tillsammans driva affären framåt.

Med en trygg och utåtriktad personlighet trivs du i en entreprenöriell miljö där du får arbeta hands on, i ett högt tempo och med ett prestigelöst förhållningssätt. Hos Ankarhagen ges du möjligheten att sätta din egen prägel på rollen och utvecklas i takt med bolaget.

Passar denna beskrivning in på dig? Välkommen med din ansökan!

Ansökan

Vid denna rekrytering samarbetar Ankarhagen med Croisette Human Capital. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Madlene Pettersson, 072-358 16 60 eller madlene.pettersson@croisette.se.

Publicerad 2021-12-20

Ansök nu