Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Till alla jobb

Customer Success Manager

Datscha , Stockholm

Ansök nu

Datscha är ett världsledande Software as a Service-bolag som verkar inom området Prop-Tech. Idag består bolaget av 75 medarbetare i 3 länder och har över 900 kundföretag, däribland fastighetsägare och investerare, banker och konsulter. Datscha strukturerar, matchar, aggregerar och tillgängliggör fastighetsdata i sitt intuitiva, prisbelönta gränssnitt för att effektivt hitta allt du söker i en och samma tjänst. Datscha grundades 1996 och ägs idag av det amerikanska bolaget Real Capital Analytics och verkar i dagsläget på tre marknader - Sverige, Storbritannien och Finland.  

Bolaget expanderar och ska nu tillsätta ytterligare en Customer Success Manager till den svenska verksamheten med poition på huvudkontoret i centrala Stockholm. Vi söker dig som vill vara med att utveckla marknadens ledande analysverktyg inom fastighetsbranschen.

Din roll som Customer Success Manager (CSM)
I rollen som CSM axlar man det yttersta ansvaret för att utbilda bolagets kunder i användandet av Datschas produkt. Rollen kräver fastighetskompetens, analytisk förmåga samt social talang och trygghet. Som CSM agerar du bolagets fastighetsexpert och är örat mot fastighetsmarknaden för att fånga upp aktuella trender, regelverk samt tillgodose kundernas behov och förväntningar.    

Genom löpande dialoger och utbildningar ansvarar du för att såväl nya som befintliga användare förstår nyttan av Datschas erbjudande. Rollen innefattar en del resande inom Sverige vilket kräver flexibilitet och god förmåga att självständigt strukturera sina dagar. Det finns stort utrymme för egna initiativ och kreativitet för att engagera kunden på bästa sätt. I rollen som CSM förväntas du att över tid axla ett större ansvar och utvecklas i takt med bolagets tillväxt.

Arbetsuppgifter i urval

  • Ansvara för utbildningar och löpande dialoger med kunderna

  • Agera länk mellan produktteamet och kundernas verksamhet

  • Sammanställa material för guider och E-learning ut mot kunderna

  • Självständigt arrangera och genomföra gästföreläsningar samt kundevent

  • Ansvara för digitala plattformar för att sammanställa data och analysera kunders behov

  • Stöd till kundsupport

  • Medverka vid branschevent

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen söker vi dig som är i början av din karriär och som har ett stort intresse för fastighetsbranschen. Du är driven, utåtriktad och analytisk. Din förmåga att arbeta proaktivt, självständigt och med service i fokus är för dig en självklarhet. Med din nyfikenhet för människor och branschen trivs du i såväl små som stora sociala sammanhang. Du har en orädd inställning, affärsmässighet och ett genuint intresse för att arbeta med produktens potential och utveckling. 

Kvalifikationer
Rollen kräver fastighetsrelaterad universitetsutbildning samt gärna ett par års arbetslivserfarenhet från fastighetsbranschen i form av heltid, deltid, traineeprogram eller internship. Erfarenhet av fastighetsvärdering är meriterande. Då du kommer verka i en internationell miljö är det viktigt att du är bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska, i tal och skrift. Du innehar B-körkort.

Vid den här rekryteringen samarbetar Datscha med Croisette Human Capital. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Madlene Pettersson på 0723581660 eller madlene.pettersson@croisette.se.
 

Publicerad 2021-01-04

Ansök nu