Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Till alla jobb

Centrumchef till Citycon i Stockholm

Citycon, Stockholm

Ansök nu

Citycon har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av blandade centrummiljöer för en urban livsstil med handel, kontor och bostäder. Som ägare till fastigheter i Norden värda totalt 4,4 miljarder Euro står vi för en hållbar fastighetsförvaltning. Våra köpcentrum är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik och möter kundernas dagliga behov av livsmedel, hälsovård och tjänster. Av våra 40 centrum finns nio i Sverige, inklusive Kista Galleria, 10 i Finland, 17 i Norge, två i Estland och två i Danmark. Därtill uthyr och förvaltar vi 7 köpcentrum i Norge på uppdrag av andra ägare. Besökarantalet uppgår till cirka 170 miljoner årligen.

På Citycon skapar vi framtidens centrum. Vill du vara med och leda utvecklingen för ett av våra centrum i Storstockholm?

OM TJÄNSTEN

Citycon erbjuder värdeskapande miljöer för våra hyresgäster och kunder som finns i viktiga knutpunkter i Norden. Som centrumchef hos oss har du ett helhetsansvar för centrumets drift, förvaltning, resultat och strategiska inriktning och utveckling. Du representerar fastighetsägaren och kommunicerar dagligen med våra hyresgäster/ kunder som bedriver verksamhet i våra centrummiljöer. I ett starkt samarbete med Leasing Manager, Property Manager, driftteam ansvarar du för att nå centrumets mål gällande, budget, nyckeltal och strategiska mål. Du rapporterar till Commercial Director.

OM DIG

Vi söker en operativ ledare som vill vara med att skapa framtidens centrummiljöer tillsammans med ett team av kompetenta kollegor. Hos oss är alla nyckelspelare. Dina drivkrafter är att skapa win-win-affärer, att arbeta och kommunicera med människor och att skapa resultat. Du har god numerisk förmåga och har lätt för att producera rapporter och analysera siffror och koppla dessa till strategiska mål.

Dina kvalifikationer:

  • Relevant högskoleutbildning, Bachelor eller Master inom Ekonomi, Business eller förvaltning

  • Minst 5 års relevant erfarenhet av fastighetsbranschen inom ledande roll med budgetansvar och personalansvar

  • Erfarenhet av operativt ledarskap i liknande roll (inom asset management, centrumledning etc.)

  • Mycket goda kunskaper inom budget, affärsanalys, budgetering, upprättande av affärskritiska strategier, affärsplaner

  • Flytande engelska och svenska i tal och skrift

  • Erfarenhet från internationellt bolag i liknande kontext är mycket meriterande

REKRYTERINGSPROCESSEN

I denna rekrytering samarbetar vi med Isaksson rekrytering. Kontakta josefin@isakssonrekrytering.se för mer information om rollen eller för att boka intervju på 0760- 001197. Välkommen med din ansökan!

Publicerad 2020-10-25

Ansök nu