Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Uthyrning

Hyr ut Frihamnens bananpir

Publicerad: 8 April 2016, 07:17

Bananpiren till höger i bild.

Foto: Älvstranden Utveckling.

Nu är det klart vilken aktör som ska hyra Bananpiren i Frihamnen, Göteborg under fem år. Det blir eventföretaget Brandspot som ska använda piren som evenemangsarena.


– Brandspot var de som hade den tydligaste planen för att utveckla piren som evenemangsarena, säger Kjell Johansson chef Fastighet på Älvstranden Utveckling AB.

När Göteborgs Stad och markägaren Älvstranden Utveckling AB erbjöd marknaden att hyra Bananpiren var det viktigaste kravet att allt som görs ska vara i linje med Vision Älvstaden och öppet för alla på den cirka 630 meter långa och 90 meter breda ytan i Göta Älv.

– Frihamnen har många gånger visat sig vara en fantastisk mötesplats för Göteborgare och inresta besökare. Nu vill vi hitta ytterligare sätt ta vara på de unika möjligheter som finns och utnyttja platsen till fullo, säger Erica Berghagen, vd på Brandspots dotterbolag Frihamnen Arena AB.

STCC-tävlingar, Metal Town, Stay Out West, gocartkörning, nattklubben The Docks och Volvo Ocean Race och Americas Cup är en del av de event som under senare år arrangerats på piren.

Redaktionen

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.