Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Uthyrning

Diös gör pop up-satsning i Luleå

Publicerad: 6 September 2019, 12:07

Foto: Diös

Fastighetsägaren Diös satsar på pop up-lokal i Shopping galleria i Luleå. Första hyresgäst är mediebyrån Burban Studios.


Ämnen i artikeln:

Diös Fastigheter

Fastighetsägaren Diös satsar på pop up-lokal i Shopping galleria i Luleå. En första hyresgäst har skrivit kontrakt.

Diös har lanserat pop up-konceptet, korta kontrakt, i flera andra städer och nu välkomnas den första hyresgästen till Shopping galleria i centrala Luleå.

Är det en tillfällig lösning i väntan på en permanent hyresgäst eller är det här något ni ska fortsätta med?

– Vår strategi är stadsutveckling och det handlar om att skapa attraktiva platser där människor vill vara. Det betyder att skapa ett innehåll och utbud som vi alla vill ha. Pop-up är ett bra exempel på att lyfta in varumärken som inte finns etablerade idag och som vill ha en fysisk plats tillfälligt. Det gör att entreprenörer och varumärken kan möta sin målgrupp både online och fysiskt. Det skapar också en nyfikenhet och gör så att fler människor vill röra sig i stan, säger Åsa Johansson, förvaltare på Diös.

Kommer ni att använda samma upplägg för andra köpcentrum i ert bestånd?

– Ja och det gör vi redan i vissa av våra städer. Det finns en efterfrågan på att synas på attraktiva platser i centrum i våra städer. Gallerior är ett utmärkt exempel på en attraktiv plats. Med nya influenser skapar vi också en nyfikenhet och oväntade upplevelser.

Andreas Jennische

Ämnen i artikeln:

Diös Fastigheter

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.