Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rekrytering

Nya grepp för att locka unga till branschen

Publicerad: 16 mars 2017, 11:57

Mattias Österberg.

Foto: Fastigo.

I ett försök att få fler unga att känna till fastighetsbranschen rekryterar arbetsgivarorganisationen Fastigo 19-åriga Mattias Österberg – en sociala medier-profil med över 300 000 följare på Instagram.


Ämnen i artikeln:

Fastigo

I ett försök att få fler unga att känna till fastighetsbranschen rekryterar arbetsgivarorganisationen Fastigo 19-åriga Mattias Österberg – en sociala medier-profil med över 300 000 följare på Instagram.

Österberg driver i dagsläget kontona “zlatannews” och “zlatanvideo” och studerar till digital strateg på Nackademin i Stockholm. Syftet med rekryteringen är att han ska driva en tävling på Instagram med målet att få fler unga att känna till branschen – något Fastigo tidigare belyst som ett problem vad gäller nyrekryteringen till branschen.

Fastigo rekryterar Mattias Österberg för att driva en tävling på Instagram med målet att få fler unga att känna till fastighetsbranschen. Mattias är 19 år och studerar till digital strateg på yrkeshögskolan Nackademin i Stockholm. Han driver redan idag flera olika Instagramkonton, zlatannews och zlatanvideo, med fler än 300 000 följare.

– Vi behöver en yngre person som har växt upp med sociala medier och som känner till målgruppen. Att få unga intresserade av fastighetsbranschen är en utmaning men vi tror att detta kan vara ett sätt, säger Anette Nordenfelt, kommunikationschef på Fastigo.

Kampanjen är en fototävling som riktar sig till unga mellan 15 och 19 år.

– För att kunna locka unga behöver det ske på deras villkor och jag hoppas kunna skapa positiv kommunikation som på sikt gynnar branschen, säger Mattias Österberg.

Redaktionen

Ämnen i artikeln:

Fastigo

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.