Få hela storyn
Starta din prenumeration
Meny
Nyheter
Fastighetsmarknad
Ekonomi & finans
Samhällsbyggnad
Opinion
Podcast
Business Arena
Fastighetsjobb
Utbildning
Nyheter
Fastighetsmarknad
Ekonomi & finans
Samhällsbyggnad
Opinion
Podcast
Business Arena
Fastighetsjobb
Utbildning
Rekrytering
Publicerad: 30 Augusti 2016, 12:14
Katja Bolander och Victoria Lidfeldt.
Foto: Arcona.
Katja Bolander, marknadsansvarig på Hifab, lämnar bolaget för att ansluta till sin gamla chef Jeanette Saveros – som nyligen blivit vd på Arcona. Förutom Bolander rekryteras även Victoria Lidfeldt som inköpschef.
Katja Bolander, marknadsansvarig på Hifab, lämnar bolaget för att ansluta till sin gamla chef Jeanette Saveros – som nyligen blivit vd på Arcona.
Bolander tillträder sin nya roll som marknad- och kommunikationschef den 1 september. Hon efterträder därmed Per Linder som lämnar bolaget för tjänsten som vd och senior projektledare på RED Management.
Förutom Bolander rekryteras även Victoria Lidfeldt som inköpschef. Hon har tidigare jobbat på bland annat Veidekke Entreprenad, och kommer närmast från BOX Bygg. Hon efterträder Johan Danielsson som går vidare till annan tjänst inom Arcona.
Både Bolander och Lidfeldt kommer att ingå i ledningsgruppen.
– För att även i fortsättningen kunna ge gott stöd till organisationen och möta marknaden, då såväl antalet medarbetare som projekt växer, så ser jag mycket fram mot att få in både Katja Bolander och Victoria Lidfeldt i vår ledning. Nu dubblerar vi också antalet kvinnor i ledningsgruppen inom Arcona vilket känns helt rätt i tiden, säger Jeanette Saveros, vd.
Varför väljer du att byta jobb, Katja Bolander?
– Det var dags för nya utmaningar och mitt nästa steg i karriären är att bli Marknads- och kommunikationschef och att få sitta med i en ledningsgrupp, säger hon till Fastighetsnytt.
Vad tror du att du kan bidra med på Arcona?
– Arcona är i en spännande fas med att ytterligare stärka varumärket, attrahera nya medarbetare och nya kunder. Med min breda erfarenhet och kompetens så ser jag fram emot att bli en av nyckelspelarna med att få bidra till varumärkets positionsförflyttning samt stärka varumärket både internt och externt inom kommunikation.
Maria Nordlander