Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Kontor

Pembroke kammade hem förstaplatsen på hyresgästrankning

Publicerad: 16 Oktober 2020, 13:13

Pembroke har Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster enligt de senaste resultaten från undersökningen Fastighetsbarometern Kontor.


Ämnen i artikeln:

Pembroke Real Estate

Bakom barometern står CFI Group och Fastighetsägarna Sverige som i veckan gick ut med resultaten från den årliga undersökningen. Pembroke, som under de senaste fem åren hamnat på pallplats i den rikstäckande analysen av hyresgästers uppfattning om sin hyresvärd, kammade i år hem toppnoteringen.

Läs även: Hufvudstaden toppar Fastighetsbarometern

Pembroke hamnade på nöjd kund-index 90 vilket är den högsta registrerade poängen sedan undersökningen startade 1997. Jämfört med förra året ökade Pembroke sitt resultat inom så gott som alla områden, med den största ökningen inom kategorierna service, miljö och inomhusklimat.

Kristin Willerström, regionansvarig i Norden på Pembroke, kommenterar resultatet i ett pressmeddelande:

Läs även: Pembroke: ”Vi måste alltid uppdatera oss själva”

”Att återta förstaplatsen var ett viktigt mål för Pembroke under 2020 och vi är mycket glada över att vi har lyckats. Våra hyresgäster är kärnan i vår verksamhet och att få detta erkännande för vårt arbete är en mycket fin utmärkelse. På Pembroke använder vi vår globala erfarenhet och expertis för att arbeta smartare och på bästa sätt möta de unika behoven som finns på de lokala marknaderna i våra fastigheter och hos våra hyresgäster. Fastighetsbarometern är ett viktigt verktyg för att identifiera våra förbättringsområden och vi uppskattar våra hyresgästers stora engagemang i undersökningen.”

Andreas Jennische

Nyhetschef

andreas.jennische@fastighetsnytt.se

Ämnen i artikeln:

Pembroke Real Estate

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.