Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Kontor

Coworking-aktören 7A tar över fler våningsplan i Posthuset

Publicerad: 11 September 2020, 13:45

7A Posthuset.

Foto: Teresa Ahola

7A expanderar och öppnar upp tre nya våningsplan i Posthuset nästa år. ”Många konferenser är inställda men kontoren fortsätter att gå bra”, säger Nicolas Martinez, projektledare på 7A, till Fastighetsnytt.


Ämnen i artikeln:

Coworking7A

Coronan har slagit hårt mot nischade verksamheter inom hotell och konferenser, men coworking-aktörerna har lyckats hålla huvudet över vattenytan.

– Många konferenser är inställda men kontoren fortsätter att gå bra, säger Nicolas Martinez, projektledare på 7A Posthuset, till Fastighetsnytt. 

Konferensverksamheten har gått ned sedan coronan.

Foto: Teresa Ahola

Läs även: Hufvudstaden näst på tur med coworking 

Posthuset marknadsförs specifikt för sina möteslokaler som passar utbildningar, föreläsningar och heldagskonferenser för upp till 350 personer i biosittning. Men i skrivande stund ekar lokalerna ödsligt tomma.

– Det varierar från dag till dag. Många av våra medlemmar bokar in särskilda dagar då de kommer in hit till möten. 

Kontor för egen regi i Posthuset.

Foto: Teresa Ahola

Nicolas Martinez, ansvarig för konferens och event på 7A Posthuset.

Foto: Teresa Ahola

Har ni omvandlat mötesrum till annat? 

– Nej. Det här är ju vår nyaste anläggning och det tar alltid tid att starta nytt, så vi ger det en chans. Många verksamheter börjar komma i gång igen nu efter sommaren.

Flera mötesrum har dock omvandlats till showrooms inför en kommande expansion.   

– Vi kommer att ta över tre våningar till i huset nästa år och vill gärna visa upp inredningen och designen redan nu, säger Nicolas Martinez. 

Läs även: Convendum stänger sitt konferenscentrum 

Det innebär att ytterligare ett coworking-bolag utökar sina ytor mitt i coronakrisen. 

– Vi får se hur länge pandemin håller i sig. Under tiden garanterar vi avskilda ytor och anordnar även videokonferenser och digitala visningar av lediga kontor och mötesrum.

Nya städrutiner, glesare möblering, avståndsmarkeringar, utökad tillgång till utrymmen, handsprit och skyltar, samt förutsättningar för tryggare möten, har också tagits fram under coronan. 

Teresa Ahola

Reporter

teresa.ahola@fastighetsnytt.se

Ämnen i artikeln:

Coworking7A

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.