Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Historiskt

PM Scandic

Publicerad: 2 September 2009, 22:00

Scandic samlar information för gäster med speciella behov Enligt Magnus Berglund, som har titeln handikappambassadör, blir Scandic den första hotellkedjan att samla all information för gäster med speciella behov på ett och samma ställe…


Källa: Pressmeddelande, Scandic

Scandic samlar information för gäster med speciella behov

Enligt Magnus Berglund, som har titeln handikappambassadör, blir Scandic den första hotellkedjan att samla all information för gäster med speciella behov på ett och samma ställe.

Det innebär att det på varje hotells hemsida finns svar på 80 vanliga frågor med anknytning till tillgänglighet. Det kan exempelvis handla om hur långt det är från parkeringen till entrén, om det finns hörselslinga eller hur bred dörröppningen är in till rummet.

Scandic har arbetat aktivt med tillgänglighetsfrågor i cirka fem år. Man säger sig ha sett en ökning av antalet gäster med funktionshinder. Scandic menar att tillgänglighet är en viktig fråga idag och att information om de möjligheter eller hinder som finns bidrar till att öka människors självständighet.

– Idag reser människor med funktionshinder i allt större utsträckning. För några år sen kunde det vara svårt att fylla hotellens handikapprum på vardagarna, idag är de fullbokade i stort sett varje dag. Att erbjuda all den information våra gäster behöver för att känna sig trygga inför resan är en självklar utveckling för Scandic, som har jobbat aktivt med tillgängligheten på våra hotell sedan 2003 och blivit en förebild för många i branschen, säger Frank Fiskers som är koncernchef och vd på Scandic.

Redaktionen

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.