Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Historiskt

Objektvision om nya sajten: “Användarna har allt högre krav”

Publicerad: 10 September 2019, 02:05

Peter Bergström på Objektvision.

Marknadsplatsen Objektvision lanserar i dag en ny version av sin sajt för förmedling av lokaler och fastigheter. Enligt vd:n Peter Bergström är det ett resultat av användarnas allt högre krav.


Marknadsplatsen Objektvision lanserar i dag en ny version av sin sajt för förmedling av lokaler och fastigheter. Enligt vd:n Peter Bergström är det ett resultat av användarnas allt högre krav.

En första nylansering rullas ut på tisdagen. Bland nyheterna finns ett enklare och tydligare publiceringsverktyg förr annonsörerna.

Varför gör ni om?

– Vi följer utvecklingen där digitalisering och automatisering blir allt viktigare. Fastighetsbranschen efterfrågar att vara i framkant och våra användare har allt högre krav på att få kompletta beslutsunderlag via Objektvision, säger Peter Bergström, bolagets vd till Fastighetsnytt.

Poängen med omgörningen är att förenkla för fastighetsbolagen att presentera sina objekt och enklare för användarna att hitta det de söker.

– Vi har bland annat kopplat på ett drönarperspektiv, rörliga 360-bilder, gjort det lättare att hitta miljöcertifieringar och enklare för fastighetsbolagen att utvärdera intressenter.

Är det här ett resultat av att ni upplever en hårdare konkurrens från andra liknande sajter?

– Nej. Men om du ska vara ledande behöver du förtjäna det. Så länge Google tycker att vi är relevanta kommer vi fortsätta att vara största marknadsplatsen.

Andreas Jennische

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.