Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Historiskt

Mood Stockholm siktar på 6 miljoner besökare

Publicerad: 15 september 2011, 22:00


Mood Stockholm siktar på 6 miljoner besökare
I mars nästa år öppnar den nya handelsplatsen Mood Stockholm i kvarteret mellan Norrlandsgatan och Regeringsgatan. Enligt Jonas Sandström som är chef för Mood Stockholm siktar man på 6 miljoner besökare under det första verksamhetsåret…


Mood Stockholm siktar på 6 miljoner besökare

I mars nästa år öppnar den nya handelsplatsen Mood Stockholm i kvarteret mellan Norrlandsgatan och Regeringsgatan. Enligt Jonas Sandström som är chef för Mood Stockholm siktar man på 6 miljoner besökare under det första verksamhetsåret.

– Jämfört med antalet besökare i gamla Salénhuset siktar vi på en fördubbling under år ett, det vill säga 6 miljoner besökare. Det motsvarar en omsättning på 50 000-55 000 kronor per kvadratmeter. När handelsplatsen har satt sig efter tre år siktar vi på 8-8,5 miljoner besökare och en omsättning på 65 000 kronor per kvadratmeter, säger Jonas Sandström.

Satsar på följsamhet och service

Även om det handlar om stora flöden är det med jämförelsevis småskaliga medel Jonas Sandström tänker nå målet. Tanken är att satsa på ett brokigt utbud av handelsföretag istället för stora kedjor. Handelsplatsen ska utstråla stadsdelskänsla, ge plats för handlarnas individualitet och präglas av en hög servicenivå.

– En liten handlare är mer flexibel. Som jag ser det har svensk handel problem med att det går långsamt att ta beslut. Branschen är likriktad och ganska ängslig för att sticka ut. I Mood siktar vi på att ta ut svängarna mer och vara mer följsamma för kundernas smakskiftningar.

Daniel Bergstrand

daniel.bergstrand@fastighetsnytt.se

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.