Få hela storyn
Starta din prenumeration
Historiskt
Publicerad: 18 september 2019, 02:45
Andreas Nordgren vd för SF Invest och David Lundgren, COO för Newst.
Foto: Maria Nordlander.
Ett år efter lanseringen av lokalmarknadsplatsen Newst lanserar nu ägarkonsortiet SF Invest en ny generation av verktyget.
I ett pressmeddelande som Fastighetsnytt tagit del av skriver Newst att man dels lanserar gratisannonsering, dels tjänsten Boost Your Ad.
– Vi har tagit fram en produktportfölj som vi ser en stor efterfrågan på bland uthyrare och i det arbetet har vi noggrant analyserat den lokalsökandes köpresa där vi identifierat de steg man passerar på vägen från att lokalbehovet uppstår och till att man flyttar in, säger COO David Lundgren.
Gratisannonsering av lediga lokaler bygger enligt Newsts pressmeddelande på insikten att värdet i annonseringen inte ligger i själva annonsen utan i de kringfunktioner som effektiviserar uthyrningsprocessen. Man kallar det för en datadriven produktportfölj och annonsören kan själv bestämma hur proaktivt den vill agera och som baseras på stora mängder data.
Vidare släpper man nu en ny funktion i tjänsten, Boost Your Ad, som tillåter annonsören att nå sin målgrupp på ett mer målmedvetet sätt utifrån principen om datadriven marknadsföring, bland annat på sociala medier.
– Genom Boost Your Ad kan vi, med den data som genererats på vår marknadsplats, skapa bättre träffsäkerhet i uppbyggandet av målgrupperna. Marknadsplatsen har fler besökare än genomsnittligt enskilt fastighets- eller mäklarbolags hemsida. Denna data förstärker träffsäkerheten i annonsörens kampanjer och blir således något hela branschen kan dra nytta av, säger David Lundgren.
Sverrir Thór