Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Historiskt

Lanserar ny generation av marknadsplatsen Newst

Publicerad: 18 September 2019, 02:45

Andreas Nordgren vd för SF Invest och David Lundgren, COO för Newst.

Foto: Maria Nordlander.

Ett år efter lanseringen av lokalmarknadsplatsen Newst lanserar nu ägarkonsortiet SF Invest en ny generation av verktyget.


Ämnen i artikeln:

NewstSF Invest

På Business Arena Stockholm för ett år sedan lanserade ägarkonsortiet SF Invest, som består av 15 olika aktörer på den svenska fastighetsmarknaden, Newst en marknadsplats för lediga lokaler. Nu lanserar man en ny generation av produkten med visionen att förbli en disruptiv aktör på marknaden.

I ett pressmeddelande som Fastighetsnytt tagit del av skriver Newst att man dels lanserar gratisannonsering, dels tjänsten Boost Your Ad.

– Vi har tagit fram en produktportfölj som vi ser en stor efterfrågan på bland uthyrare och i det arbetet har vi noggrant analyserat den lokalsökandes köpresa där vi identifierat de steg man passerar på vägen från att lokalbehovet uppstår och till att man flyttar in, säger COO David Lundgren.

Gratisannonsering av lediga lokaler bygger enligt Newsts pressmeddelande på insikten att värdet i annonseringen inte ligger i själva annonsen utan i de kringfunktioner som effektiviserar uthyrningsprocessen. Man kallar det för en datadriven produktportfölj och annonsören kan själv bestämma hur proaktivt den vill agera och som baseras på stora mängder data.

Vidare släpper man nu en ny funktion i tjänsten, Boost Your Ad, som tillåter annonsören att nå sin målgrupp på ett mer målmedvetet sätt utifrån principen om datadriven marknadsföring, bland annat på sociala medier.

– Genom Boost Your Ad kan vi, med den data som genererats på vår marknadsplats, skapa bättre träffsäkerhet i uppbyggandet av målgrupperna. Marknadsplatsen har fler besökare än genomsnittligt enskilt fastighets- eller mäklarbolags hemsida. Denna data förstärker träffsäkerheten i annonsörens kampanjer och blir således något hela branschen kan dra nytta av, säger David Lundgren.

Sverrir Thór

Ämnen i artikeln:

NewstSF Invest

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.