Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Historiskt

Därför gör vi om utseendet på Fastighetsnytt

Publicerad: 13 September 2019, 02:01

Chefredaktör Anders Carlén om nya utseendet på Fastighetsnytt.

Logotypen på sajten och magasinets design kommer från och med nu att se lite annorlunda ut jämfört med vad du är van vid. Varför en ny logotyp chefredaktör Anders Carlén?


Ämnen i artikeln:

Fastighetsnytt

Logotypen på sajten och magasinets design kommer från och med nu att se lite annorlunda ut jämfört med vad du är van vid. Varför en ny logotyp chefredaktör Anders Carlén?

– I samband med att vi gjorde ett större förändringsarbete av magasinet och sajten så föll det sig naturligt att göra en översyn av våra grafiska element där logotypen är den mest utmärkande. Arbetet har gjorts internt och vi är väldigt nöjda.

Magasinets design har gjorts om helt och hållet. Varför?

– Vi lever i en föränderlig tid och det innefattar inte bara innehåll utan även formspråk. Det var dags, helt enkelt.

Är innehållet på sajten och magasinet detsamma som förut?

– Ja och nej. På sajten hittar du framför allt de snabba och korta nyheterna, medan fördjupningen och personporträtten återfinns i magasinet. Om möjligt är vi än mer personfokuserade, men fortfarande med fullt fokus på det som vi tycker är viktigaste (nåja) i hela världen: fastigheter.

Något annat läsarna ska hålla utkik efter framöver?

– Massor! I vår kommer en rad nyheter på sajten och redan nu kan du som läsare ladda ner vår nysatsning Aware, en app som samlar alla viktiga fastighetsnyheter på ett ställe. Du hittar Aware i Appstore och Google Play!

- Har du ett nyhetstips? 
Mejla redaktionen@fastighetsnytt.se

Andreas Jennische

Ämnen i artikeln:

Fastighetsnytt

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.