Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Historiskt

Butiken viktig även för nätshoppare

Publicerad: 16 Oktober 2011, 22:00

Butiken viktig även för nätshoppare CBRE redovisar i en ny studie att kläder och skor är bland de snabbast växande detaljhandelskategorierna på internet. 90 procent av köparna uppger att de besöker butiker för att se produkten innan de handlar online…


Källa: Pressmeddelande CBRE

Butiken viktig även för nätshoppare

CBRE redovisar i en ny studie att kläder och skor är bland de snabbast växande detaljhandelskategorierna på internet. 90 procent av köparna uppger att de besöker butiker för att se produkten innan de handlar online.

Kläd- och skoshopping har blivit den näst populäraste detaljhandelsektorn online i Europa, då konsumenter har blivit säkrare på att använda internet för att handla. Området är nummer två efter nätförsäljning av böcker, musik och datorspel,

Undersökningen – som samlade in synpunkter från mer än 10 000 konsumenter – kom fram till att 40 procent nu handlar online, och kläder och skor är bland de snabbast växande detaljhandelskategorierna på internet.

Den fysiska butiken är dock fortfarande en viktig del av shoppingupplevelsen. 90 procent av de tillfrågade personerna uppgav att de besöker butiker för att se produkten innan de handlar på internet. I Storbritannien, som är bland dem i Europa som spenderar mest pengar online, sa endast 10 procent att närvaron av en fysisk butik inte var viktig för dem när de köper produkter som kläder och skor.

Redaktionen

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.