Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Historiskt

Allt samlat under Castellums varumärke

Publicerad: 1 juli 2016, 10:43

Henrik Saxborn är vd på Castellum.

Foto: Castellum.

Från och med halvårsskiftet har hela Castellums verksamhet samlats under moderbolagets varumärke. Det innebär att dotterbolagens varumärken, som bland annat Eklandia och Briggen, inte längre finns.


Ämnen i artikeln:

Castellum

Från och med halvårsskiftet har hela Castellums verksamhet samlats under moderbolagets varumärke. Det innebär att dotterbolagens varumärken, som bland annat Eklandia och Briggen, inte längre finns utan de gamla dotterbolagen delas in i regioner där Eklandia och Harry Sjögren blir region väst, Briggen blir region Öresund, Brostaden blir region Stockholm och Corallen och Aspholmen blir region mitt.

Det var i april som Castellum meddelade att dotterbolagens varumärken skulle försvinna och allt samlas under moderns varumärke. ”Bakgrunden är att vi vill fortsätta växa och utvecklas samtidigt som vi stärker beslutskraften lokalt och utvecklar samarbetet inom koncernen. Förändringen innebär att vi blir både större och mindre. Vår storlek ger oss resurser och kunnande att utveckla effektiva, hållbara och attraktiva lokaler, arbetsplatser och samhällen. Men vi kommer också att fortsätta agera som ett av de minsta fastighetsbolagen, med personligt ansvar och enkla vägar mellan kunden och oss,” skriver man på sin hemsida.

Sverrir Thór

Ämnen i artikeln:

Castellum

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.