Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Handel

Väla Centrum och Hufvudstaden i topp

Publicerad: 21 Oktober 2015, 12:45

Hufvudstaden har Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster och Väla Centrum har årets nöjdaste hyresgäster för köpcentrum, enligt den årliga NKI-undersökningen som genomförs av CFI Group och Fastighetsägarna Sverige.


Ämnen i artikeln:

Väla CentrumHelsingborgFastighetsägarnaCFI GroupHufvudstaden

Hufvudstaden toppar Fastighetsbarometern Kontor 2015 med ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 83. På delad andraplats finner vi Norrporten och Humlegården, båda med ett NKI på 82. Årets bästa NKI-förbättring vanns av Newsec och deras förvaltning för Niams fastighetsfonder, som ökade NKI med 11 enheter.

– Topplaceringen är särskilt glädjande då vi i år fyller 100 år och har i stort sett samma affärsidé nu som 1915, och den grundar sig på att sätta våra hyresgäster i centrum. Kvalitet och långsiktiga kundrelationer är några av våra viktigaste grundstenar, säger Ivo Stopner, vd Hufvudstaden.

De områden som starkast driver kundnöjdheten är hur fastighetsägaren lever upp till den image bolaget har, den service som ges till hyresgästerna, hur felanmälningar behandlas samt uppfattningen om den lokal och fastighet man sitter i som hyresgäst.

För åttonde året i rad är Väla Centrum i Helsingborg det köpcentrum som har nöjdast hyresgäster i Fastighetsbarometern Butik. Väla Centrum har ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 87, vilket är en ökning med en enhet sedan förra året.

– De områden som har störst påverkan på butikshyresgästernas nöjdhet är köpcentrumets image, marknadsföring och butiksutbud samt centrumledningens affärsmässighet, tillgänglighet och information, säger Viktor Carlsten, projektansvarig för Fastighetsbarometern på CFI Group.

Totalt deltar 14 bolag i Fastighetsbarometern Kontor som genomförs årligen sedan 1997. I årets undersökning har 2 500 hyresgäster intervjuats under augusti och september 2015.

Fastighetsbarometern Butik (tidigare Centrumbarometern) mäter hur butikshyresgästerna upplever sitt köpcentrum och servicen från centrumledning och ägare, hur nöjda hyresgästerna är totalt sett samt hur lojala hyresgästerna är. I årets undersökning deltar 17 köpcentrum i olika storleksklass, utspridda över Sverige.

Redaktionen

Källa: Pressmeddelande CFI Group

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.