Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Handel

KARTLÄGGNING: Pandemin innebar avsevärda lyft för last mile-bolagen. Så går det för leverans-uppstickarna. Foto: Andreas Dyrberg Skog

Rakettillväxt för last mile-bolag – men även stora förluster: ”En del kommer gå under”

Budbee och Instabox bildar leveransjätten Instabee – som skapar en ny position på den haussade last mile-marknaden. En kartläggning av de mest tongivande aktörerna visar en brutal tillväxt – men även rejäla förluster. ”En del kommer att gå under, andra kommer att nå lönsamhet”, säger HUI:s vd Emma Hernell.
• Så går det för last mile-uppstickarna.

Publicerad: 27 september 2022, 14:33

Pandemin innebar avsevärda lyft för last mile-bolagen. Markets kartläggning av de mest tongivande aktörernas senast tillgängliga bokslut (2021) visar att den sammanlagda omsättningen steg med över 200 procent till

Läs vidare –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i den svenska fastighetssektorn.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 395 kr ex. moms (ord. pris 2 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

BudbeeCoopHUI

Dela artikeln:

Fastighetsnytt nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev