Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Handel

Nu öppnar gallerian “The Lobby”

Publicerad: 5 April 2018, 08:25

The Lobby

Foto: Teresa Ahola

I dag, torsdag invigde AMF Fastigheter sin nya satsning i Mood-kvarteret i Stockholm. ”Intresset har varit stort och vi har fått tacka nej till handlare”, säger Annelie Gullström, AMF Fastigheter, på pressträffen.


Ämnen i artikeln:

AMF FastigheterThe Lobby

I dag, torsdag invigde AMF Fastigheter sin nya satsning i Mood-kvarteret i Stockholm. ”Intresset har varit stort och vi har fått tacka nej till handlare”, säger Annelie Gullström, AMF Fastigheter, på pressträffen.

Precis som Fastighetsnytt tidigare rapporterat så har AMF Fastigheter i över tre år arbetat med att ta fram ett nytt koncept för framtidens butiksupplevelse. I dag, torsdag, öppnar The Lobby upp dörrarna för allmänheten. Men det betyder inte att fastighetsbolaget kan sätta armarna i kors och luta sig tillbaka. Tvärtom, det är nu som det nya konceptet verkligen sätts på prov.

– Det innebär att vi kavlar upp ärmarna ännu mer och lutar oss framåt, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter, på pressträffen.

Intresset har varit stort och enligt AMF har man fått tacka nej till många handlare.

– Det är kul för vi var osäkra om allt skulle bli uthyrt från första dagen.

På torsdagen lanserades en beta-version av konceptet och meningen är att AMF ska fortsätta utveckla handelsupplevelsen tillsammans med sina partners och kunder.

– Det är nödvändigt för att kunna möta de krav som digitaliseringen och e-handeln ställer på den fysiska handel. Vi jobbar för högtryck med att ta fram spännande tekniska lösningar. Allt från digitala skyltfönster till nya betallösningar som tas fram i samarbete med Symbio och Surfboard Innovations. Vi kommer att testa och prova oss fram, säger Gullström.

I lokalen finns över 40 olika varumärken, varav flera mindre aktörer som inte själva äger någon fysisk butik.

– Jag lanserar mina produkter efter säsong och har haft pop-up butiker tidigare. Det här är ett bra sätt att synas på, säger grundaren av Coatally, Charlotte Grip, till Fastighetsnytt.

Hon bor i New York, USA, sedan fem år tillbaka och säljer regnjackor med olika funktioner, så kallad ”smart mode”. Men The Lobby rymmer även stora varumärken som Volvo Cars, Haglöfs, Electrolux och Svensk Fastighetsförmedling.

– Vi har skapat en plats där shopping och upplevelser gifts samman. Går det lika bra som vi hoppas kan konceptet mycket väl dyka upp på flera av våra handelsplatser framöver, säger Mats Hederos, vd AMF Fastigheter.

Om The Lobby:

- Öppnar kl 14 den 5 april i Moodkvarteret, Regeringsgatan 61.
- The Lobby har korta avtal och små ytor (2–20 kvm) för större flexibilitet och frihet för varumärken och aktörer. Aktörer rekommenderas att stanna i cirka tre månader.

Teresa Ahola

Ämnen i artikeln:

AMF FastigheterThe Lobby

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.