Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Prenumerera på tidningen Fastighetsnytt

Till erbjudande

Sök

Handel

I Kista gick galleriahandeln framåt

Publicerad: 6 Mars 2020, 13:59

Det gick bra för Kista galleria 2019.

Foto: Citycon

Kista galleria uppvisar ett positivt resultat för 2019.


Ämnen i artikeln:

Kista galleriaCitycon

Det är Citycon som skriver i ett pressmeddelande att försäljning visade en tillväxt på 3 procent under 2019 och en ökning i besökarantal med 4 procent. 

Enligt Magnus Bergman, operativ chef på Citycon, det Kista gallerias utökade utbud inom livsmedel som är en av förklaringarna.

Läs även: Scott Ball: ”Buzz-ordet är omnikanaler” 

Ica Kvantum, Lidl och flera nya matställen har tillkommit på senare år. Foodcourten byter nu namn till M.E.E.T. som står för ”meet, eat, enjoy, together” för att trycka extra på gallerian som en mötesplats. 

– I tre år har vi aktivt ompositionerat Kista för att möta den förändrade efterfrågan som uppstått. Vi har jobbat i flera år med att öka inslaget av vård, tjänster, lågpris och livsmedel. Vi har även en rad unika koncept som andra gallerior saknar, och som passar målgruppen väldigt bra. Nu ser vi resultatet av alla insatser, säger Magnus Bergman i ett pressmeddelande.

Andreas Jennische

Nyhetschef

andreas.jennische@fastighetsnytt.se

Ämnen i artikeln:

Kista galleriaCitycon

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.