Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Sök

Handel

Han ska stärka varumärket Citycon i Norden

Publicerad: 30 September 2019, 04:55

Peter Dimulkas är ny marknadsdirektör på Citycon i Norden.

Citycon har utsett en ny nordisk marknadsdirektör, skriver bolaget i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

Citycon

Citycon har utsett Peter Dimulkas till ny nordisk marknadsdirektör. Han ska leda utvecklingen av marknadsföringen för bolagets 38 köpcentrum i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Det är Peter Dimulkas som blir ny marknadsdirektör för Citycons 38 köpcentrum i Norden. Han har lång erfarenhet av marknadsföring och har bland annat utvecklat och genomfört kommersiella strategier för flera välkända Coca Cola, Absolut Vodka och Electrolux.

– Nya drivkrafter och kundbeteenden inom handeln ställer nya krav på kundupplevelser i köpcentrum. Peters meriter inom marknadsföring är imponerande och ett viktigt tillskott för vår strategi där vi kommer att utveckla våra köpcentrum till att bli urbana mötesplatser med en bredd av tjänster och upplevelser utöver shopping, säger Henrica Ginström, chief operation officer på Citycon i en presskommentar.

Stärker kundupplevelsen

Peter Dimulkas säger i pressmeddelandet att Citycon har många möjligheter att öka engagemanget för besökarna och att han ser fram emot att forma bolagets marknadsstrategi för att bidra till en ännu bättre kundupplevelse som ytterligare stärker våra köpcentrums attraktivitet, säger han.

Peter Dimulkas tillträdde i september och är placerad på Citycons kontor i Stockholm. Han ingår i bolagets ledningsgrupp.

Andreas Jennische

Ämnen i artikeln:

Citycon

Dela artikeln:


Fastighetsnytt nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.