Få hela storyn
Starta din prenumeration
Handel
Publicerad: 30 September 2019, 04:55
Peter Dimulkas är ny marknadsdirektör på Citycon i Norden.
Citycon har utsett en ny nordisk marknadsdirektör, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Ämnen i artikeln:
CityconDet är Peter Dimulkas som blir ny marknadsdirektör för Citycons 38 köpcentrum i Norden. Han har lång erfarenhet av marknadsföring och har bland annat utvecklat och genomfört kommersiella strategier för flera välkända Coca Cola, Absolut Vodka och Electrolux.
– Nya drivkrafter och kundbeteenden inom handeln ställer nya krav på kundupplevelser i köpcentrum. Peters meriter inom marknadsföring är imponerande och ett viktigt tillskott för vår strategi där vi kommer att utveckla våra köpcentrum till att bli urbana mötesplatser med en bredd av tjänster och upplevelser utöver shopping, säger Henrica Ginström, chief operation officer på Citycon i en presskommentar.
Peter Dimulkas säger i pressmeddelandet att Citycon har många möjligheter att öka engagemanget för besökarna och att han ser fram emot att forma bolagets marknadsstrategi för att bidra till en ännu bättre kundupplevelse som ytterligare stärker våra köpcentrums attraktivitet, säger han.
Peter Dimulkas tillträdde i september och är placerad på Citycons kontor i Stockholm. Han ingår i bolagets ledningsgrupp.
Andreas Jennische
Ämnen i artikeln:
Citycon