Nyheter
Ny grafisk profil för Castellum
Publicerad: 12 maj 2015, 05:18
Castellum har fått en ny grafisk profil där de sex dotterbolagen har en gemensam logga. Tidigare har de olika dotterbolagen haft helt olika logotyper.
– Vi vill kort och gott ännu mera tydliggöra sambandet mellan Castellum AB och de sex rörelsedrivandedotterbolagen, säger Anders Johansson, chef för medierelationer på Castellum.
Castellum och dotterbolagen hoppas på att bli starkare genom en tydligare koppling mellan moderbolaget och de olika dotterbolagen Corallen, Eklandia, Harry Sjögren, Briggen, Brostaden och Aspholmen.
– Med vår starka lokala förankring tar vi affärsbeslut där affärerna finns vilket bl.a. ger våra kunder kortare beslutsvägar och en enklare vardag. Vi har samtidigt långsiktigheten och stabiliteten av att ingå i en stor koncern vilket vår nya logotyp nu tydligare visar att vi gör, säger Cecilia Fasth, VD på Eklandia Fastighets AB.
Arbetet med att byta ut loggor på all webb och fastigheter kommer att pågå fram till jul.
Redaktionen
Källa: Pressmeddelande Castellum och Eklandia